sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:140

מטבחים , חייטים , מורים , חקלאים , דייגים ואחרים אשר מלאכתם היא אומנותם . בימינו , רוב מערכות החינוך מנתבות את היחיד לאימוץ תכלית מעשית-חברתית , סוג של "תבנית אושר" בעלת תג דימוי , מחיר וכוח , המייצרת תחרות בין בני אדם וקהילותיהם , ומעודדת שאיפה לצבירת כוח כלכלי וחברתי , תוך עלייה ב"מעמד החברתי" וצמצום לכאורה של הסיכון ה"כלכלי-בריאותי , " אך ללא כל קשר למהות אושרו האמיתי , היחידני והסובייקטיבי של האנוש במצבו במרחב בפועל . מחולל "תכליתיות" אינו אחראי בלבדי לתכליתיותו ההולמת של האנוש , של היחיד עצמו . בעניין זה משמשים כל עשרים המחוללים , המהווים את ייחודיותו ורב-תכליתיותיו ההולמות בהתאם למצבו היחסי בסביבת חייו . מחולל "תכליתיות" משמש כמערכת בקרה והפעלה קיברנטית להשלמה וסיום פעילותם של כל סוגי הפעולות הפנימיות והחיצוניות של היחיד , בין אם הוא מדוכא או מאושר , בין אם הוא אמן , פילוסוף , פקיד או מוכר מכוניות משומשות . בן האנוש הוא רב-תכליות במצבו ההולם בזמן ובמרחב חייו . מאחר והמציאות היא אפשרית ולא הכרחית , הוא יכול לפתח את תכליותיו בהתאם למצבו ולנסיבותיו . אחדים מזהים תכלית אחת רחבה ומרכזית המובילה בחייהם , בעוד שאחרים , ולצערנו הם עדיין רבים מאוד , חיים את חייהם בתכליתיות הישרדותית .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help