sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

פי ברטרנד ראסל , האומר עליה : "אין היא מוגבלת כלל וכלל בתחום מושאי החושים . " ידיעה כזאת מבוארת במשנה הסדורה כנובעת 35 ישירות מ"תודעה כללית . " כך , למשל , לפעמים ההכרה מעלה מחשבה-הרהור בנושא או עניין מסוים שלא חשבנו עליו במהלך החשיבה הרציפה-מקוטעת שלנו , ואנו לפתע "נראה במחשבה" באופן בהיר , באמצעות מחולל "זיכרון , " בתפיסה הולמת בהכרתנו , סוג של תחושת ודאות , שמשהו "טוב" או "רע" קורה ומתרחש בעניין המסוים , שפתאום ללא הקשר כלשהו צץ לו . הדבר נראה כ"התערבות" > דוכיוונית ) במישור האימננטי של הקשרים ומשמעויות פועלות באנרגיית החיות , הנקלטים ומבוקרים על ידי היחיד , בחווייתו הקונקרטית את התופעה . המחולל מסונכרן עם כלל המחוללים בכל תופעה ופעולה . כאשר איכותו הריאלית נמוכה , קריאתו ותפיסתו של היחיד את המציאות נעשית באופן מבולבל ומעורב עם רגשותיו , רציותיו והיפעלויותיו ; דהיינו , חיים בחרדה מתמדת , בלבול ודיכאון . כאשר היחיד נהנה הנאה גדולה מאכילה של עוגת שוקולד או שמח מזכייה בכסף רב בהגרלה , אין האמור תוצאה של איכות גבוהה במחולל "הכרה טהורה , " אלא להפך , של איכות נמוכה , וסביר להניח שגם איכותם של המחוללים " אושר-עצב" ו"תכליתיות" נמוכה . אבל כאשר המחוללים "אושרעצב" ו"תכליתיות" מתבהרים , ואיכותם עולה עקב לימוד היחיד מניסיונותיו עם עצמו ועם סביבתו , תוך ראייה וקבלה פנימית של תכליותיו ומהותו , אזי גם ההנאה מאכילת העוגה או שמחת הזכייה בהגרלה יהיו פעילות במידה ראויה בלבד , ובאופן המשביח ומשמר את אנרגיית החיות , בהתאם לנסיבות . 34 ב' ראסל , בעיות הפילוסופיה ( תרגום : מ' שטרנברג , ( ירושלים 2003 עמי 35 . 162 יסוד ר' במפתח "המשנה הסדורה : ארץ תקווה : " "רוח חיים היא תודעה כללית , פעמים חלק ממנה מודע ומואר ופעמים זאת היא הפותחת , גם לאדם , את דרך ההארה . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help