sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:127

ומאפשרת לחווה לראות את ההקשרים והיחסים המוסריים המועדפים לחיותו באופן הולם ורציף . למשל , אדם כלשהו , "יהודה , " וחברו "תומאס" נמצאים במצב , אירוע חיצוני ממשי , המסכן את חייהם . על "יהודה" להחליט , האם להמשיך ולסכן את עצמו בניסיון להציל את עצמו יחד עם "תומאס , " או לחלץ ולהציל רק את עצמו מהמצב הקיים . מבחן מוסריותו של "יהודה" תלוי באיכותם המשולבת של המחוללים "היסטוגרפיה , " "אופי , " " התנהגות , " "הכרה טהורה , " "תכליתיות , " "אושר-עצב" ומחוללים אחרים , המעצבים ומהווים את מהותו של "יהודה" במצבו הקונקרטי ואת תפיסתו המוסרית את קהילתו וסביבתו . אדם בעל איכות מוסרית גבוהה לא יהסס לפעול להצלת חברו כל עוד קיימת ולו אפשרות פעולה ריאלית אחת להצלה , מאחר ואיכויות המחוללים לפעולות פנימיות קבועות ישמשו עבורו כסמני גבול מוסריים הן לגבי עצמו והן לגבי חברו . בעוד שאדם אחר , בעל איכויות נמוכות כמחוללים מסוימים , כמו "אופי , " "אושר-עצב , " "תקשורת-שפה , " "התנהגות" ושילובם , איכות מוסריותו משובשת ונמוכה , והוא לא יהסס לנטוש את חברו . את אבן הבניין השלישית הגדרנו כמארג מחוללים המאפשר ליחידת הגוף-נפש ללמוד ממארג ניסיונותיו הרציפים ומתמידים של היחיד החי . ואילו אבן הבניין הנוכחית , הרביעית , מהווה את סמני המהות הפנימיים הייחודיים , הקונקרטיים של היחיד החי , המשייכים אותו אל מקומו הגיאוגרפי הייחודי , לשרשרת היסטוגרפית ייחודית של הקשרי מקורות הישרדותו , הקשרי תרבותו , זיכרון הקשרי מעודכן של מקורותיו ובסיסי אושר-עצב ותכליתיות . חשוב לציין שוב , שמכלול פעילויותיואיכויותיו של היחיד למעשה מהווה את מהותו ההולמת היחידנית , כך שאין הפלטפורמה רפליקה זהה וסגורה של מקורותיו , שאיננה ניתנת לשינוי . אדרבה , הפלטפורמה היא בעלת איכות ראשיתית הקשורה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help