sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

הוא מונע ממני טוב כלשהו באותה עת . המחולל מזהה "מועיל לי" באופן שמוסיף לאנרגיית החיות שבי באותה עת , ומזהה "מונע ממני" באופן שגורע או מצמצם את אנרגיית החיות שבי באותה עת ( כאמור : " היה T T כאחד - ממנו V לדעת * - T טוב ורע . " * T T בראשית ג כב . < למשל , כולנו מכירים ויודעים שהחושים בספקטרום של "הנאה-כאב" חינם סובייקטיביים-אישיים וייחודיים , כפי שאומר הפתגם העממי " על טעם וריח אין להתווכח" ( ובלטינית : . ( disputandum de gustibus non est היה אפשר לומר , לשיטתו של קאנט , שאין חוקי טבע בדבר , אך תורת המחוללים מגדירה ומסבירה את אופן פעילותו של מחולל "הנאה-כאב" ליצירת ערך סובייקטיבי לפעילות חושית בפועל באופן גנרי הזהה לכל יחיד חי . השוני והייחודיות בטעמים , על אף הדמיון בהם בין אנשים שונים , נובע מכך שהמחוללים השונים לא רק נמצאים בסינרגיה הדדית יחידנית זה עם זה לכל יחיד חי , אלא גם מכך שאיכותו ( mini-max ) של המחולל הספציפי שונה מאדם לאדם ( אקסיומה ג , ' בפרק השני , עמ' . ( 29 אמנם לכל יחיד חי יש אותם עשרים סוגי מחוללים הפועלים גנרית באופן זהה להגשמת תכליתם , אך איכותם שונה מאדם אחד לאחר , כך שהאינטראקציה בין עשרים האיכויות הייחודיות מאפשרת לתורת המחוללים לאפיין אדם יחיד באופן ספציפי , כפי שבתורת הגנום הייחודיות כבר נמצאת באיכותו של כל אלל וגן . תופעה זו מאפשרת את ריבויי הייחודיות , וקיום הייחוד בריבוי . דהיינו : חיים של מיליארדי בני-אדם , אשר כל אחד ואחד הינו יחיד במהותו , ומאפייני הנאתו ואושרו הם בעלי הגדרה ועוצמה סובייקטיביים פנימיים , והוא יכול להשוות אותם בפועל אל מול חוויותיו ומימדי אושרו . 24 ראו ב' שפינתה , אתיקה ( תרגם : י' יובל , ( תל-אביב , 2003 פרק ד , ' הגדרות , 2-1 עמ' . 282

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help