sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

החדשה כדי לרכז את כל הכוחות נגד האויב , אשר איים על צפון סוריה ( אבו סאלח , , 1985 ע"ע . ( 59-94 אחרי "המחנה" הראשונה נעלמו הדרוזים ממצרים ולאחר חידוש הפצת הדת ניתן למצוא דרוזים בהרי חלב שבסוריה , הרי הלבנון והרי הגליל בישראל . הרדיפות נגד הדרוזים נמשכו עד , 1043 השליח בהא אלדין היה חייב לסגור את שערי השליחות ומאז הדת הדרוזית לא מקבלת מאמינים חדשים . נוסף לכן בהא אל-דין נתן גושפנקא דתית , כלומר הדרוזים מצווים להסתיר את דתם ולהפגין כלפי חוץ את האסלאם ( אלתקיה . ( הדרוזים אשר היו חשופים לרדיפות , נמלטו אל ההרים והסתירו את כתביהם הדתיים בסודיות רבה ( סאלח , . ( 1989 מסעי הרדיפות בשלבי ההפצה הראשונים יצרו אצל הדרוזים מיתוסים . המונח "מחנה" חוזר בכל עת שנשקפת להם סכנה . במשך מאות שנים יצרו הדרוזים אגדות על ה"מחנה . " היא ליכדה אותם ועדיין מלכדת אותם . באמצעות אלתק"ה והקמת ישובים בהרים הצליחו הדרוזים לשמור על הפרטיקולאריזם העדתי שלהם . אלתקיה ה"תה האמצעי הרוחני שאפשר להם לקיים קשרים עם העולם החיצוני , והישיבה בהרים הייתה האמצעי הפיסי שאפשר להם לקיים את פולחנם הדתי . כמה שנים לאחר סגירת שערי הדת הופיעו הצלבנים בסוריה . בתקופה זו הופיעה גם הנסיכות התנוח'ית הדרוזית בלבנון . הופעת הצלבנים הייתה המבחן הראשון של ההתנהגות הפוליטית של הדרוזים . המדיניות שנקטו התנוח"ם בעת מאבקים בין המוסלמים לצלבנים מעידה שאלתקייה הייתה לא רק דתית כי אם גס פוליטית . זו הייתה הזדמנות נאותה להלחם בצד המוסלמי ולהפגין את האסלאמיות שלהם . עם הופעתם של המונגולים בסוריה ב1259- לפני קרב עין-ג'אלות תיאמו הנסיכים הדרוזים מראש את עמדתם . הנסיך ג'מאל אל-דץ נלחם לצד המוסלמים והנסיך זין אל-דין נלחם לצד המונגולים כדי לשמור על הדרוזים במקרה של ניצחון אחד הצדדים ( אבן יחיא , 1927 עמ' . ( 65 במשך התקופה הממלוכית ולאחר מכן במשך התקופה העותמאנית לא נטשו הדרוזים את אלתקיה ואת הפגנת האסלאם . אלתקיה שהושרשה אצל הדרוזים קיבלה תנופה נוספת . הנסיך עבדאללה אל-תנוחיי שפירש את עיקרי הדת , ייחס לאלתקייה חשיבות דתית כאשר ח"ב את אנשי הדת ללמוד את הקוראן ( נו » הד' , עי , 1975 עמי . ( 52 על אף העצמאות היחסית שהפגינו הנסיכים הדרוזים כלפי האימפריה העותמאנית המשיכו הדרוזים ומנהיגיהם להפגין אסלאם ולדבוק במסורת אלתקייה . אולם לא תמיד שיכנעה אלתקיה את המימשל המרכזי ואת המוסלמים בנאמנותם של הדרוזים לאסלאם הוצאו פסקי הלכה שהדרוזים אינם מוסלמים ובמסעות המלחמה של האימפריה העות'מאנית נגד הדרוזים בלבנון ב- , 1584 ב , 1613- ב1623- וב1635- וגם במהלך מרידות הדרוזים בחוראן שבסוריה נגד העותמאנים בסוף המאה ה , 19- חוזרת ההאשמה תמיד שהם

ד"ר רג'א סעיד פרג'


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help