sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

הרעיון , התכנון , היישום , המיסוד והתיעוד . במהלך כל השלבים בוצעו הערכה מעצבת , דיוני משוב מספר פעמים , ראיון שותפים ומילוי שאלונים . בחלק השני שארן בין השנים 1995-1999 נסקרה ספרות מקצועית רחבה בנושא הדרוזים , כי מוקד המחקר בוצע בבית ספר ובקהילה דרוזית ובנושא היוזמה והשינוי . המחקר נערך בשתי דרכים במקביל : דרן כמותית ודרן איכותית . בדרך הכמותית הופץ שאלון המורכב מששים היגדים המתייחסים ליוזמות שבוצעו בבית ספר ג'ת הגלילית . תשובותיהם של תלמידים , מורים , הורים ובעלי תפקידים שונים בישוב ובמערכת החינוך נותחו באמצעות כלים סטטיסטים כמו ניתוח גורמים , יחסים בין הגורמים ורגרסיה מרובה . כך נבדקו השערות שעוצבו מראש . החלק האיכותי של המחקר כלל ניתוח תשובותיהם של תלמידים , מורים , הורים ובעלי תפקידים על שאלות מראיין המובנות מראש בנושא היוזמות בג'ת הגלילית , ניתוח תגובות באמצעי המידיה והעיתונות וניתוח תגובות רשמיות של אישים ומוסדות על היוזמות בגית הגלילית . באופן זה עוצבו לא במעט השערות המחקר שנבדקו בדרך הכמותית . המחקר בנוי משמונה פרקים עיקריים : הפרק הראשון עוסק בתהליך ובגורמים לעיצוב זהותם של כלל הדרוזים בראיה היסטורית עם התמקדות בתמורות ובגורמים שאפינו את תהליך עיצוב זהותם של הדרוזים בישראל . הפרק השני עוסק במערכת החינוך הכללית והדרוזית וסוקר את התמורות ומערכת החינוך בכפר הדרוזי ג'ת הגלילית שבבית ספרו בוצעו היוזמות החינוכיות שהיוו את לב המחקר . מכיוון ששאלת עיצוב דמותו וזהותו של התלמיד הדרוזי הישראלי עומדת במרכז העשייה החינוכית בעיני קברניטי הממשלה ומנהיגי העדה ומחנכי בניה שאלה זו עמדה במרכז הדיון בפרק זה . הפרק השלישי דן ביוזמות , בחידושים ובשינויים בחינוך בספרות המקצועית באופן כללי וסוקר שתי תוכניות התערבות הוליסטיות שיושמו על ידי משרד החינוך והתרבות בחמשה כפרים דרוזים בתהליך של זרימה מלמעלה למטה ( על פי הגישה הבירוקרטית ) ולא זכו להצלחה מספקת . הפרק הרביעי סוקר את היוזמות החינוכיות שנעשו בבית הספר בג'ת הגלילית , שהובלתי בהן כמנהל המוסד ונבנו בתהליך של זרימה מלמטה- למעלה ( בגישה הרב כיוונית . ( בכל יוזמה יש פירוט : רציונאל-מטרות-דרכי ביצוע-תפוקות מצופות וקשיים . הפרק החמישי דן בשאלת ההערכה המעצבת של היוזמות וסוקר את התגובות של התלמידים , המורים , ההורים ובעלי תפקידים אחרים ברמה היישובית , המגזרית והארצית על היוזמות . כמו כן כולל את השינויים שבוצעו בעקבות ביוזמות בעקבות ההערכה המעצבת .

ד"ר רג'א סעיד פרג'


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help