sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

עשויים לעתים לא רק שלא להועיל , אלא אף להזיק . הם עשויים להיות חסרי סבלנות כלפי האדם המודאג , לא מובנים , לא מבינים , מתנשאים , מאשימים , שיפוטיים . בכך הם עשויים להגביר דאגה ולהסעיר במקום להרגיע . למה דווקא מורים לא אנושיים ? למה דווקא שושני השדה ועוף השמים הם המורים שהוסמכו בקדושה ? קירקגור משיב שמעלתם הגדולה ביותר של מורים אלה היא שתיקתם . בהחרישם , בכך שאין הם מדברים , אין מקום להשפלה ולאי–הבנה . שושני השדה הן פרחי בר הגדלים פרא , עוף השמים הם ציפורים לא מבויתות . המורים הללו מצליחים לעשות מלאכה מורכבת בפשטות , במינימום שגיאות וטעויות . תשובתם בהירה והיא נקייה משיפוט ומביקורת . קירקגור מסביר שיכולתם של שושני השדה ועוף השמים להיות מורים דומה ליכולתו של ילד להיות מורה למבוגר ממנו . כמוהם יכול לעתים גם ילד ללמד שיעור על אודות תמימות , על קיום שאיננו מתוך השוואה למישהו אחר . שושנת השדה אינה משווה את תנאי הגידול שלה או את יופיה לאלה של יצור אחר ; עוף השמים אינו משווה את קלילות מעופו למעופו של אחר . באי–ההשוואה של עצמם מציעים מורים אלה נחמה ואמונה . הן הנחמה והן האמונה הם פירות שמניבים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help