sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

" אל תדאג — היה מאושר , " ואף לא פסיבי , דוגמת מאמין קיצוני השם את כל יהבו על האל לבדו . מדובר בשיעורים מורכבים המכוונים לקיום פשוט , נקי מדאגה . ממה מודאגים הדואגים ? מה טורד את יומם ? על מה חרדה נפשם ? דאגתם נסבה על יום המחר , על העתיד הלא ידוע . הם מבקשים להבטיח את הצרכים הבסיסיים : מזון , שתייה ולבוש . מכאן נובע הרצון לצבור כסף , לחסוך , להיות בעלי אמצעים , כמענה וכפתרון לחוסר ודאות בעתיד . קירקגור מבהיר שחשוב לפעול לספק את צורכי הקיום , שעל אדם לקיים את עצמו . יחד עם זאת , מה שאינו נחוץ הוא הדאגה , שמתווספת לפעולה או להיעדר הפעולה . הדאגה אינה הכרחית . חמור מכך , הדאגה חושפת תפיסת עולם מסוכנת , שבה הדאגה עצמה היא ביטוי של הרצון בשליטה . אלא שהניסיונות להמיר דאגה בוודאות , להחליף חוסר ביטחון בשליטה , כל אלה אינם מצליחים להפיג את הדאגה ואף מגבירים אותה . האם משמעות הדברים היא שמי שדואג טועה ? זו אכן העמדה שמציג קירקגור . האב החרד לבנו החולה , האהובה החוששת לגורל בן זוגה , אנשים הטרודים בדאגות היומיום , כל אלה מצטיירים כטועים . אך יש לדייק . קירקגור אינו מתייחס לדאגה מסוימת במצב עניינים מסוים . הדברים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help