sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר " ובצאתנו מכרך ' חכמים ג ' נאמר למחברו : אם למדת תורה הרבה נותנים לך שכר הרבה , ונאמן הוא בעל מלאכתך שישלם לך שכר פעולתך . האם תהיה זו בקשה גדולה מדיי לראות גם את ' חכמים ד , ' אשר יוקדש מן הסתם לאמוראי ארץ ישראל בני המאה השלישית , מצטרף אל שלשת חבריו , להגדיל תורה ולהאדיר "? במילים אלו חתם פרופ ' אביגדור שנאן את דברי המבוא שלו לחכמים חלק ג , לפני שלוש שנים . אודה ה ' בכל לבב שזיכני לעמוד במשימה ולהגיש לקוראים את הכרך שלפנינו . שנים רבות עברו מאז פקדתי את ספסלי החוג לתלמוד של האוניברסיטה העברית בירושלים , שם נפתחו עיניי לאוצרות כתבי היד ולקריאה הביקורתית של חכמת ישראל . הכניסה לתוך כבשונה של היצירה התלמודית גרמה לי ליראה ומול עיניי עמדו מורי החוג הידועים בזהירותם ובהקפדתם על כל תג ותג מאותיות הספרות התלמודית . זהירות ראויה זו עלולה לשתק ולחסום את היצירה , המבקשת מטבעה לנבוע ולזרום באופן חופשי יותר . בכתבי את הספר מצאתי עצמי נע בין עולם השפע לבין עולם הבלימה ומנווט את כתיבתי בין מידה מסוימת של חופש לבין הרצון לעמוד במבחן הביקורת . כעת , עם סיום החלק הזה , אני נושא תפילה שדמותם של חכמי ישראל הכלולים בספר הזה , הם ומשנתם , יתגלו ביפי קומתם וכצורתם המקורית . ככל שסדרת " חכמים " מתקדמת ומתקבלת בציבור הרחב אני חש בבטחה שדברי חז " ל הם המעיין העיקרי ממנו נוכל כולנו , מקצה לקצה , לרוות . בעקבות " חכמים " מצאתי עצמי במפגשי לימוד ברחבי

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help