sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק ראשון צלם א-לוהים הכובש ברוך אתה ד' א-להינו מלך העולם , אשר יצר את האדם בצלמו , בצלם דמות תבניתו , והתקין לו ממנו בנין עדי עד , ברוך אתה ד' יוצר האדם שבע ברכות הנישואין מתארות את השתלשלות האירועים בהקמת ברית המשפחה החדשה . הברכות פותחות בריבונו של עולם כבורא העולם – " שהכל ברא לכבודו , " ממשיכות בבריאת האדם – " יוצר האדם , " עוסקות בגאולת ירושלים , בשימוח החתן והכלה , וחותמות בברכה השביעית המודה לריבונו של עולם על בריאת שמחת החתן והכלה , ומבקשת כי בערי יהודה ובחוצות ירושלים יישמע קול ששון וקול שמחה . קישור הנישואין במהלך כללי ורחב מחיי הזוג אופייני מאוד לגישתה של ההלכה . למעשה , אפילו את הסעודה הפשוטה ביותר קושרת ההלכה במרחב גדול יותר מאשר הודאה פשוטה על המזון שחנן אותנו ריבונו של עולם בו . הברכה הראשונה אמנם מתחילה בברכת " הזן את הכל , " ועוסקת בנתינת המזון ובשפע שנתן לנו ריבונו של עולם . ברם , אין היא עוצרת כאן , כי אם ממשיכה להודאה כוללת על ארץ ישראל ועל התורה , וחותמת בברכת הארץ והמזון . גם כאן אין זו תחנתה הסופית , והיא מטפסת לבקשה על ירושלים , בניינה ושיבת המלכות . כריך פשוט הופך לתפילה מורכבת העוסקת בעניינים רבים אחרים . כסעודה כן מעמד הנישואין : אף הוא אינו מכונס בחיי בני הזוג בלבד , אלא מהווה בסיס להתקשרות בא-לוהות על רוחב המציאות כולה – מבריאת העולם ועד לבניינה המלא של ירושלים . במסגרת שבע ברכות אלה כלולה אף הברכה המצוטטת בראש העמוד . הברכה עוסקת במהות האדם , ובמהות הקמת הבניין המשותף של בני הזוג .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help