sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ולאחר שני אבחונים פסיכולוגיים - קפיצה אדירה בכיתה ד , לאחר אבחון פסיכולוגי , נשלח רמי להוראה מתקנת . הוא שנא את הכיתה וגם את המורה , וכך ההוראה המתקנת גרמה לו עוד נזק . רק בכיתה ז חל מפנה . המורה עשתה מבדקי קריאה . אמנם רמי ברח מהם , כי היה בטוח שייכשל , אך המורה המליצה על אבחון מסודר , וכך — " סוף-סוף " — אבחנו אצלו דיסלקציה . והפעם לאחר האבחון לימדה אותו מורה לחינוך מיוחד בשיטת הבזקות וצילום מילים . ועל אף שרמי עדיין קרא לאט , הוא ביצע קפיצה אדירה בקריאה ! מסכת של העמדת פנים וכעס על ההורים אם כן , בית-הספר היה לרמי מסכת ארוכה של העמדת פנים של ' טוב לי . ' הוא היה עסוק בהסתרת קשייו בקריאה ובכתיבה ובהסתרת חוסר הביטחון . הוא פחד מההפסקות ושמח בשיעורים , שאין בהם צורך בהתמודדות חברתית . המחשבות הרבות שלו עסקו בניסיונות לשנות את עצמו , ללא הצלחה . וכמו אביו , הוא חשב שהוא עצלן , ולכן הוא אינו עושה דבר כדי לשנות את מצבו . רמי כעס על הוריו . הם הענישו אותו ( לא הרשו לו לצפות בטלוויזיה , ( לאחר שקיבלו פתקים מהמורה . ושוב הוא לא הכין את שיעורי הבית , וחוזר חלילה . הוריו לא התעמקו בבעיותיו , אלא התמודדו עם זה בצורה שטחית ולא אחראית . בתיכון : התחלה חברתית מהממת ואחר כך - נפילה בבית-הספר היסודי ובחטיבת הביניים רמי ניסה , ואף הצליח מעט , לחקות תלמידים בכיתתו שהיו בעלי מעמד , וכך השתפר מבחינה חברתית . וכך לתיכון הוא נכנס כבר מצויד בידע ובמשחק , וההצלחה החברתית האירה לו פנים , אך רק לתקופה קצרה . בסוף כיתה י רמי נסע לאנגליה ללמוד אנגלית . ושוב — ביום הראשון היה ' מסמר' החברה , וכולם צחקו מהבדיחות שלו , אולם לאחר יום הכול נעלם , והוא חזר להיות " ההוא שמתעלמים ממנו . " תופעה זאת — התחלה מהממת ואחר כך נפילה — נמשכת עד היום . רמי מספר עוד על יחסיו עם הוריו כששירת בצבא ניסה רמי " להתחשבן " עם הוריו על תקופת ילדותו . אביו הפך זאת לבדיחה , ואמו כעסה על זה שהוא מאשים אותם . רמי מאמין כי הוא " זכה " בהורים לא מוצלחים ולא טובים . אמנם אביו הוא אדם טוב לב , אבל כאב , לדעתו , הוא " חרא " ועדיין " יורד עליו " על דברים שאינם קיימים . הוא מאשים את אביו בכך שהפך אותו לאובייקט של עלבון ולבדיחה של המשפחה ( ראו ערך העצמי בעמוד . ( 161 לעומת זאת , את אמו , שהיא אישה חלשה , הוא אינו מאשים במאומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help