sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

איך לקרוא את הספר ? כדי לקרוא את הספר בצורה יעילה , קראו קודם את תרשים מבנה הספר ( בעמוד . ( 9 בתרשים תוכלו לראות את כל הפרקים בתמונה אחת שלמה ולבחור להתעמק בפרק — בהתאם לקושי האישי שלכם . אם לא איתרתם בתרשים את הבעיה המטרידה אתכם , חפשו במפתח המושגים שבסוף הספר . לקראת תחילת הקריאה כדאי לכם להתמקד במושג ארגון ( במפתח המושגים , ( כי הוא חוט השדרה המרכזי של כל האסטרטגיות . המושג ארגון במשמעות של סדר , שיטה ותכנון ילווה את תהליכי הלמידה השונים . החיים מחייבים ללמוד כל הזמן ! מסקנות ממחקרים שונים על חשיבות הלמידה : א . כיום כמות הידע בעולם היא עצומה . המושג ידע הוא רחב מאוד , וכאן הכוונה היא לכל מה שמודפס , מוקלט , משודר וממוחשב בכל תחומי החיים . מראשית הספירה ועד שנת 1700 הוכפל הידע העולמי . רק לפני כ50- שנה היה הידע העולמי זקוק ל100- שנים כדי שיוכפל . כיום הוא מוכפל בכל שנה וחצי ! ב . השינויים בעולם המקצועות יהיו כה רבים עד שתלמידי התיכון של היום יצטרכו לשנות את המומחיות המקצועית שלהם 3 עד 5 פעמים במשך חייהם ! בנוסף , חלק גדול מהמקצועות , עדיין אינם קיימים . ג . אנו לומדים מהרגע שנולדנו ועד יום מותנו . אם ההתפתחות היא כה מהירה , עלינו להיות לומדים יעילים ועצמאיים במשך כל חיינו . הלמידה תתרחש בכל מצב ולא רק כאשר יושבים בכיתה ולומדים ממורה . ליקוי למידה המקרה הבא אמור ליצור שפה משותפת בינינו לגבי חשיבות האסטרטגיות . הסיפור של רמי איך זה התחיל ? רמי טלפן , הציג את עצמו כסטודנט בשנה השנייה בהנדסת מכונות , בן , 23 וביקש להיפגש עמי בדחיפות . הוא נכנס בסערה , בשיער ארוך וחבוש כיפה קטנה , ועוד לפני שהספיק להתיישב , הוציא דף מתיקו . הדף היה אישור שהוא לוקה בדיסלקציה ולהארכת זמן בבחינות לכל תקופת הלימודים . רמי התלונן כי בחודשים האחרונים הוא חסר מוטיבציה ללמוד , אינו מכין את שיעורי הבית , מתקשה להתרכז בהכנות לבחינות וגם " נכשל בסיטונות . " הוא סיפר שהוא הגיע אליי משום שאמו ( שלמדה אצלי באחד הקורסים ) ביקשה שייפגש אתי פעם אחת לפני שיחליט לעזוב את לימודיו . נפגשנו מספר פעמים בחדרי , ורמי תיאר את מסלול חייו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help