sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

פרופסורים מפוזרים ( בדיחות ) פרופסור ידוע הלך יום אחד בשבילי האוניברסיטה , עיניו כבושות בקרקע והוא פזור נפש . לפתע נתקל בסטודנטית . אחוז שרעפים ומבטו מהורהר שאל הפרופסור את הסטודנטית : " סלחי לי , האם אני הולך עכשיו צפונה או דרומה "? " צפונה , אדוני הפרופסור " , ענתה הסטודנטית . " אה ! אם כך כנראה כבר אכלתי ארוחת צהריים " , מלמל הפרופסור והמשיך בדרכו . פרופסור חזר הביתה רטוב . " מתי שמת לב ששכחת את המטרייה "? שאלה אשתו . " כשרציתי לסגור אותה " , ענה הפרופסור באדישות . פרופסור לביולוגיה באה בבוקר למעבדה ואמרה לסטודנטים : " היום ננתח צפרדע . " היא שלחה את ידה לכיסה ולהפתעתה הוציאה ... כריך . הפרופסור הסתכלה בכריך בפליאה ואמרה : " לא יכול להיות ! מעניין מה קרה לצפרדע " . פרופסורים זקוקים לשלושה זוגות משקפיים : אחד — לראות רחוק , אחד - לראות מקרוב , והשלישי - לחפש את שני הזוגות האחרים . הבדיחות הרבות על פרופסורים מפוזרים יוצרות רושם כאילו הם מתקשים לרכז את האנרגיה המנטלית שלהם למוקד אחד . אך , כנראה , המציאות שונה , והבעיה אינה בפיזור האנרגיה אלא במיקודה בתחומים אחרים . אמנם הפרופסורים המפוזרים ממוקדים מאוד , אבל - ברעיונות " הנשגבים " התיאורטיים המעסיקים אותם . לכן זיכרון העבודה שלהם מלא ותפוס ומרוכז , אבל לא בדברים שאנו , האנשים הפשוטים , מעוניינים בהם . לסקרנים שבכם צירפתי בסוף הספר רשימת ספרים , שקריאתם תרחיב את הידע שלכם על נפש האדם ( התודעה . ( בנוסף , צירפתי בסוף הספר מילון מונחים כדי ליצור מעבר יעיל מן השפה המקצועית אל השפה היומיומית . אני מקווה שהצלחתי , וכי תיקחו את האסטרטגיות עמכם לכל מצבי הלמידה שתיתקלו בהם בבתי-הספר השונים וגם בחיים . שימו לב : האדם צריך ללמוד כל חייו , והצלחתו תלויה בכושר שלו ללמידה מהירה בעזרת אסטרטגיות נכונות . מבנה הספר : הספר בנוי משישה פרקים ( ראו בתרשים מבנה הספר בעמוד : ( 9 א . הפרק הראשון הוא מבוא , המפרט מושגים ועקרונות שהם תנאי להבנת הספר ולשימוש בו . בין המושגים הבולטים : ליקויי למידה , ליקויי הוראה , מאמץ ולמידה , השפה והדמיון כמנועי החשיבה , סדר וארגון וכן עין פנימית ( רפלקציה . ( הרעיון המרכזי הוא כי כולנו לקויי למידה בתחומים מסוימים , וכי ליקויים אלה הם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help