sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא מורים פותחים דלתות . תלמידים אמורים להיכנס דרכן . יש החושבים כי פרופסור באוניברסיטה סיים בקלות ובהצטיינות כל שלב בלימודיו . אצלי זה היה שונה . אמנם בבית-הספר היסודי היו לי ציונים גבוהים , אולם מאז חרקתי שיניים בכל שלב , והייתי צריך להתאמץ מאוד לסיים את בחינות הבגרות בממוצע של ... שבע וחצי . שימו לב : כיום ממוצע כזה לא היה מאפשר לי להתקבל לאוניברסיטה . וכך בקושי התקבלתי גם ללימודי התואר השני והתואר השלישי . אך דווקא הקשיים חייבו אותי לייצר ולהמציא כל מיני פטנטים , כמו , למשל , מפות ארגון . בהמשך גיליתי גם את אסטרטגיות הלמידה , ומצאתי כי המרחק בין אלה לבין הפטנטים והטריקים שלי הוא כמו המרחק בין אופניים לבין מטוס . במבט לאחור אני בטוח : אילו היו לי אסטרטגיות למידה כמו אלה המוצגות בספר זה , חיי היו קלים יותר . צברתי ניסיון רב במחקר , בהוראה ובעיקר באבחון של לומדים מתקשים מכל הגילים ובטיפול בהם . עסקתי בלמידה ובמרכיביה השונים ( קשב , זכירה וחשיבה , ( צללתי לתוך תחומי הקריאה והכתיבה ואף למקצועות ספציפיים , כגון : תנ " ך , תלמוד , חשבון , היסטוריה ומדעים . כתבתי מאמרים וספרים לחוקרים , למפקחים , למנהלים ולמורים , וקיוויתי כי מיטב האסטרטגיות יגיעו אל התלמידים . אך המציאות טפחה על פניי ! התאכזבתי , כי " הלקוחות " החשובים שלי — הלומדים עצמם — אינם נהנים מפרות ניסיוני המצטבר . המידע על דרכי למידה יעילות נעצר אצל המורים ואצל המפקחים ולא הגיע אליכם , הלומדים . החלטתי אפוא לעקוף את כל תחנות הביניים ולהגיע ישירות אליכם . ההנחה שלי היא כי המורים ימשיכו ללמד באותן הדרכים והגישות כפי שעשו בעשורים האחרונים , ולכן הספר נועד לאפשר לכם להסתגל לדרך ההוראה הקיימת מבלי לנסות לשנות אותה . הספר מיועד לתלמידים בכיתות הגבוהות של בית-הספר העל-היסודי ולסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות . להורים ולמורים של הצעירים שבכם הקדשתי פרקים מעטים , כדי שיוכלו לסייע לכם בעת הצורך . טווח גילים כה רחב חייב אותי להשתמש בשפה השווה לכל נפש , ואני מקווה שהצלחתי בכך . השתדלתי להציג לכם ספר ידידותי , והרביתי בדוגמות מן הניסיון הטיפולי שלי . מכיוון שלא יכולתי להביא דוגמות אמתיות ( כי עליי להגן על פרטיותם של האנשים שטיפלתי בהם , ( האנשים שאני מספר עליהם , אינם קיימים במציאות אלא הם תרכובת של מטופלים — מעין אב-טיפוס לבעיה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help