sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

אבקש על כן לחרוג מעמדה פונקציונליסטית / סוציולוגית בהסברת הריטואל הנוצרי–פאוליני : לריטואל אין רק תפקיד חברתי מכונן קהילה — אם כי פאולוס מעוניין לכוננו ככזה — אלא קיים בו עצמו גם פוטנציאל חתרני הנובע מתשוקת הסובייקט העובר את הריטואל וממהותו הטרנספורמטיבית של הריטואל עצמו . לפיכך אבחן את המתרחש אצל הנטבל הפאוליני מבחינה תת–הכרתית גם ביחס לסמליות שהריטואל נושא כמקום מעבר בין–דתי וביןתרבותי . אנסה להציג את אופן התמודדותו של פאולוס עם הריטואל ברבדיו האנטי–חברתיים והלא–מלכדים . כאמור , יש צורך במתודה נוספת–משלימה שתאיר לנו גם את ההיבטים הלא–מודעים של הנטבל ביחס לעצמו , להתרחשותו החד–פעמית , לתשוקתו , תוך משחק עם תשוקת האחר ( התרבות , השפה , אלוהים וכו . ( ' אני מוצא את עמדת לאקאן רלוונטית לבעיה זו , בהתאם לדבריו : Le d ? sir de l'homme , c’est le d ? sir de — l'Autre תשוקת הסובייקט הנה תוצר של תשוקת האחר או תשוקה לעבר תשוקת האחר . בחיבור זה אציע אפוא את המתודה הפסיכואנליטית–לאקאניאנית לשם בחינת הסובייקט ביחס לתשוקותיו הלא מודעות וביחס לדמיוני ( הדדיות ונרקיסיזם ) ולממשי ( מה שלא עבר סימבוליזציה לשונית / חברתית ) בלא התעלמות מהאחר , דהיינו מהמרחב החברתי / חוקי ( המערך הסמלי אצל לאקאן . ( יש לציין ששלושת המערכים — הדמיוני , הסמלי , הממשי — אינם מוצגים בתיאוריה של לאקאן כנפרדים זה מזה וכטהורים ; יתר על כן , עצם החלוקה התיאורטית ביניהם , כולל קשרי הגומלין ביניהם , תשמש אותי כפרדיגמה מושגית לחקירת השיח הפאוליני . השימוש במתודה הפסיכואנליטית–לאקאניאנית כמסגרת פרשנית המציעה כלים הרמנויטיים לניתוח הטקסט הנו כלי נחוץ לביאור טקסטים קדומים אשר הדיון הפוזיטיביסטי–היסטורי מוגבל בהבנתם . הדבר תקף במיוחד במחקר המקובל על פאולוס , אשר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help