sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

איגרות פאולוס ( המוגבלות ברוב המקרים להיבטים ההיסטוריים או הפילולוגיים של האיגרות . ( במחקר זה אציע את הקריאה הפסיכואנליטית , מבית מדרשו של ז'אק לאקאן , כמתודת מחקר חלופית . באמצעות קריאה זו אנתח את יחסו של פאולוס לריטואל בכלל ולטקסי הטבילה וסעודת האדון בפרט ( כמו גם את תפיסת החוק והאהבה שלו . ( טקסים אלו משלימים זה את זה במעשה כינון הקהילה הנוצרית–פאולינית : האחד הנו טקס מעבר חד–פעמי , והאחר — טקס מחזורי המחזק שוב ושוב את לכידות הקהילה . עד כה הוצג טקס הטבילה הנוצרי , כמו מרבית הריטואלים הדתיים , כטקס מעבר — ( rite de passage ) במסגרת מחקרים סוציו–היסטוריים במדעי הדתות — בהסתמך בעיקר על התיאוריות האנתרופולוגיות החלוציות של ואן גנפ וויקטור טרנר . מחקרים חשובים אלה מצביעים על כך שהמשתתף בטקס חווה שלושה שלבים בסיסיים : ניתוק , שוליים , limen ) סף , ( התחברות מחדש . ניתוחים מעין אלה שמו דגש על תהליך החיברות , במובן שהנטבל נעשה שותף לתהליך חברתי רחב ממנו בהיכנסו לתוך הקהילה . בתווך ישנו זמן ( ומרחב ) גבולי וקצר , שבו האדם נותר תלוי בין שני המצבים ( הישן והחדש , ( כשזהותו אינה ברורה ביחס לכל ההיררכיות החברתיות . מצב ביניים זה מאיים על המבנה החברתי , וקיימת שאיפה מצד המשתתף לחמוק ממצב זה על ידי השלמת מעשה הריטואל והיציאה ממנו . ניתוח מעין זה מצוי לרוב בדיונים המחקריים הנוגעים לייצוג טקס הטבילה באיגרות פאולוס . לטענתי , ניתוחים אלה מהווים למעשה שופר לבקשתו של פאולוס עצמו לייצר–מחדש את טקס הטבילה כמאורע של חיברות לתוך הקהילה הנוצרית . ניתוח זה מתעלם מהצורך לבחון את חוויית הסובייקט הנטבל שלא בהקשר חברתי צרוף וכן מהתחבטותו הנסתרת של פאולוס ביחס לריטואל ולמשמעותו החברתית / לא–חברתית כפי שבאה לידי ביטוי באיגרות השונות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help