sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

זו : לפני שהמשיח מוסגר לכוהן הגדול , הוא עורך את הסעודה עם תלמידיו ומבקש מהם לאכול את הלחם המשתווה לבשרו שלו , וללגום את היין המשתווה לדמו , דם העומד להישפך בזמן הצליבה — כפי שישו עצמו מנבא לתלמידיו . פאולוס — אשר ביקש לכונן קהילה נוצרית מתוחמת מהיהדות ומהאלילות ובעלת הרמוניה פנימית — עשה שימוש בריטואל סעודת האדון , כמו גם בטבילה , על מנת לייצר סולידריות נוצרית מסביב לשולחן ההיזכרות בישו . על כן באיגרת הראשונה לקורינתים השליח דורש מנמעניו לראות בטקס סעודת האדון לא מקור לשובע ולעליזות גרידא , אלא אפשרות להתאחדות עם זכרו של ישו המשיח , אדון הקהילה . הלחם שבוצעים ומעכלים הנו למעשה גופו של ישו , והיין שעליו מברכים הנו דמו העומד להישפך . פאולוס אף מוסיף שהקהילה הנוצרית בקורינתוס , כמו כל קהילה נוצרית , הנה עצמה כגוף הקדוש של ישו : מתקיימת זהות בין הקהילה לבין אדון הקהילה . משמע שמתקיימים יחסים מורכבים ודו–צדדיים בין דמות הקהילה לבין דמותו של ישו כמושא לחיקוי . באופן הזה טקס סעודת האדון הפאוליני מגשים את האידיאל הרפלקסיבי של הריטואל המפנה את המאמין חזרה לעצמו / לקהילתו . בפרקים המוקדשים לטקסי הטבילה ולסעודת האדון אצל פאולוס אבחן את היחסים בין כינון הקהילה הפאולינית במסגרת טקסים אלה לבין הדימוי של ישו המשיח כפי שהוא מופיע אצל פאולוס ( ובשאר כתבי הברית החדשה . ( כל זאת תוך בחינת כיוון החיקוי ביחסים בין המאמין למשיח : מי מתפקד כמושא החיקוי ומי כנושא החיקוי ? לשם כך אתייחס בתחילה לדמותו של ישו כפי שהיא מוצגת בברית החדשה , במיוחד בארבע הבשורות , כלומר כפי שהיא נתפסת ביחס לתקופתה , ולא לשחזור דמותו של ישו " ההיסטורי . " לשם בחינת הריטואל אצל פאולוס ביחס לכינון הקהילה נחוצה מתודה מחקרית השונה מהמתודות המצויות כיום בחקר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help