sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בהתרחשויות אלו מעורבת האלוהות באופן טוטלי , כשרוח הקודש שורה על המאמין . הטרנספורמציה הריטואלית אמורה לכלול את ההשגחה האלוהית ולא רק את מעשי ידי האדם . אם נפריד בין שני סוגי ציוויים בכלל , ומקראיים בפרט : בין אדם לאלוהות ( ריטואל ) ובין אדם לחברו , נראה שפאולוס חשדן מאוד ביחס לחוקים המצווים לקיים את הריטואל ( כדי לזכות בצדקת אלוהים . ( הוא מעדיף להסתפק בציוויים המוגבלים מראש במטרתם : כינון קהילה " בריאה " ומלוכדת . אולם פאולוס אינו נכון לוותר לחלוטין על הריטואלים הנוצריים ( הקיימים עוד לפני פעילותו במסגרת האמונה המשיחית , ( ועל כן הוא מבקש לכוננם מחדש בהתאם להשקפותיו התיאולוגיות הייחודיות , כלומר כריטואלים המפנים את המאמין חזרה לקהילתו — קהילה המשתווה לאדונה ישו דרך האהבה . בכך מתמזגים ציוויי האהבה והריטואל : הריטואל נעשה אקט דתי שבו הקהילה מממשת הן את אהבתה לישו והן את אהבת בן–הקהילה לחברו , שכן הריטואל הפאוליני הנו גם המקום שבו האלוהות שותפה בכינון הריטואל מעצם השתוות הקהילה לאלוהות ( ישו ) עצמה . * * במהלך שנות חייו מצווה הנוצרי לחקות את ישו : להיזכר בפעולותיו על פני האדמה , בסבלו , בצליבתו ובקימתו לתחייה , ולשחזרם כמאמין החי–בו , במשיח . ישו הופך בעקבות מותו למושא האמונה עצמה , למושא החיקוי של המאמינים הצועדים בדרכיו כבנים מושפלים וסובלים . במהלך טקס סעודת האדון נזכרים בני הקהילה במותו של ישו משיחם ואדונם , ומזדהים עם סבלו ועם צליבתו . הריטואל מתייחס , למעשה , לסעודה האחרונה של ישו עם תלמידיו לפני צליבתו . בארבע הבשורות ובאיגרת הראשונה לקורינתים מוזכרת סעודה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help