sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לגבולות הדתיים והחברתיים של העם היהודי . במרבית מאיגרותיו , המופנות לרוב לקהילות באגן הים התיכון אשר ייסד במו ידיו , טיפל פאולוס במושג החוק , כמצביע על הפן החוקי בתורה . עבור פאולוס החוק — כמבדיל בין היהודים לבין הלא–יהודים וכמשתייך לעולם ה " בשר " — מאפיין את ההוויה היהודית ה " ישנה , " ואילו האמונה " הרוחנית " מציינת את ההולכים בדרכו של ישו המשיח , את " היהודים החדשים . " על מנת לחרוג מעולם החוק , ממעגל החיים המעשיים המיוצגים כבלתי–רוחניים , היה על פאולוס להציג גאולה אסכטולוגית שבה אין חיים–בחוק של האב , אלא חיים–בישו הבן . אולם פאולוס לא ביקש לחרוג טוטלית מכל חוק באשרהוא , בין היתר משום שהיה עליו לארגן את קהילת המאמינים בישו . לפיכך הוא ייצר לבני הקהילות הנוצריות ציוויים חדשים המבוססים בעיקר על הציווי המקראי " ואהבת לרעך כמוך , " כמו גם ריטואלים המאפשרים את כינון גבולות הקהילה ואת אופייה הפנימי באמצעות אהבת ה ? ע וישו . המחקר הנוכחי יבחן את השימוש שעושה פאולוס בריטואל הנוצרי , תוך גיבויו בצו " ואהבת לרעך כמוך , " על מנת לכונן זהות קהילתית נוצרית הנפרדת מהיהדות ומהאלילות " הבשריות . " כפי שאבקש להראות , בתיאולוגיה הפאולינית חבויה הבחנה דואליסטית בין שני סוגי ריטואלים דתיים , שאותם אכנה " ריטואל מחצין " ו " ריטואל מפנים . " פאולוס מבטא את חשדנותו ביחס לריטואל היהודי והאלילי , אשר מכוון את המאמין לגורם אלוהי חיצוני , ואשר בו האדם יוזם את ההתרחשות הריטואלית הקונקרטית , כפי שמתקיים למשל בטקס ברית המילה היהודי , כלומר כשישנה הבחנה ברורה בין סובייקט–מוען ( המאמין ) לבין אובייקט–נמען ( האלוהים , מושא הפולחן , הכתובת שאליה מופנה הקורבן . ( כנגד ריטואל ההמרה היהודי — ברית המילה ( במקרה של גרים ) — פאולוס מציע את הקונברסיה שלו לאמונה בישו ואת הטבילה ( על פי פרשנותו הייחודית ) כדגם אידיאלי של המרה דתית עבור נמעניו הפגאנים .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help