sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

על ידי המחשבה הרומנטית ( בדימוי של המוזה האלוהית הלוחשת לסופר , מאחורי אוזנו , ( אלא בעיקר ביטוי למבעו של הכלל אליו הוא משתייך . על פי תיאור זה , לכל יחיד יש רמת מודעות המצויה מעבר לאינדיבידואלי , מודעות טראנס אינדיבידואלית , אותה הוא משקע ביצירת עולם סמיוטי ייחודי , שעניינו להעביר , באמצעות סימנים , את כלל התקוות , הציפיות , וגם החרדות או הבעיות החיוניות של הקבוצה התרבותית שלו . ה"סובייקט הקולקטיבי" אליו אנו משתייכים ( ובדרך כלל אנו משתייכים ליותר מקבוצה אחת ) מציע לנו ערכים , השקפת עולם , מנהגים וסמלים , באמצעות ביטויים סמיוטיים האופייניים לו ( מובא אצל קרוס , . ( Cros , 1988 , 14-16 ; 60 השדה המחקרי מציע תפיסות שונות להגדרת מצב התודעה של " סובייקט קולקטיבי . " קלוד לוי שטראוס ( 1973 ) מבחין בין סטרוקטורות עיליות , כפי שהן מופיעות לעיני החוקר על פני השטח , ובין סטרוקטורות תשתית הקבועות בעיקר במישור הבלתי מודע . הגדרה זו מתקשרת במשנתו של לוי שטראוס ( בעקבות ירנג ) להיפותזה בדבר קיומו של "בלתי מודע קולקטיבי , " שייצוגו מתממש בסטרוקטורות הסמויות המונחות בתשתית של יצירות ספרות ; בשונה ממנו מניח לוסיאן גולדמן שלוש רמות של תודעה . לצד המונחים הפרוידיאניים הידועים "מודע" ו"תת מודע , " הוא מוסיף את המושג " א מודע " . ( non conscious ) הא מודע הוא טראנס אינדיבידואלי . להבדיל מן התת מודע הפרוידיאני , הא מודע אינו מודחק ואין צורך להתגבר על התנגדויות כדי להעלות אותו אל התודעה . הסטטוס שלו , אם לנקוט באנלוגיה פיזיולוגית , דומה לזה של מערכת העצבים או השרירים . כל מה שנחוץ הוא להאיר ולזהות אותו באמצעות הביקורת המדעית כדי להביאו לתודעתנו ( גולדמן , , 1966 מובא אצל קרוס , . ( 10 , 1988 הדברים מקבלים עוצמה מיוחדת כאשר מדובר על חזרה של סטרוקטורה שלימה . האובייקטים הנחקרים שבהם אעסוק מתייחסים זה לזה לא רק ברמה הלקסיקלית ( פסוקים , ביטויים , שגרת לשון , ( אלא גם ברמה הטיפולוגית ( דפוס סיפורי חוזר ) וברמה הרפלקטיבית ( הסיפורים מהדהדים זה לזה . ( העלילות המרכזיות - הנראטיבים שכל תרבות ייחודית מאפשרת למישהו לספרם , הם מן המרכיבים החיוניים ביותר באינטרטקסט התרבותי של כל סובייקט קולקטיבי ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help