sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר הרעיון לכתיבת הספר מקורו בסמינריון על יחסי דיאלוג בין הספרות העברית המודרנית לבין המקרא , שהנחיתי במכללת סמינר הקיבוצים . הסקרנות האינטלקטואלית שעורר הקורס , האפשרויות הבלתי נדלות שהוצגו על ידי המשתתפים ותרומתם היצירתית לתהליך של מישמוע הטקסט , לימדו אותי יותר מכל על הפוטנציאל היצירתי שגלום בשיטת המחקר האינטרטקסטואלית . המהלך כולו התבסס על כפילות דיאלקטית מרתקת : הדינמיקה הביךטקסטואלית מייצרת סוג של קוראים כותבים , שמשתתפים באופן יצירתי , ומתוך חירות , בתהליך של הבניית משמעות ובעצם כותבים את הטקסט מחדש . יחד עם זאת , באמצעות יצירת הקשרים בין טקסט אחד למשנהו , מצטרף הקורא באופן פעיל לפרקטיקה התרבותית של הקהילה אליה הוא משתייך . הוא יוצר את היחס בין הטקסט החדש לבין הטקסטים שקדמו לו , ומחבר ביניהם באמצעות תהליכי ההסמלה שנוצרו במהלך הדורות בתרבות היהודית . כך אפוא הופך קהל הקוראים לחלק ממסורת ארוכה של מסירה בין דורית , הבנויה על יחסי ציטוט והמרה . העונג שמסב המשחק הדיאלקטי בין ה"ישך , לבין ה"חדש , " כמו גם עושר האפשרויות שמזמנים הטקסטים בהם יתמקד הדיון , עודדו אותי לכלול גם כמה סקירות של קריאה פרשנית שונה מזו שנבחרה על ידי . אפשרויות החיבור השונות של כלל המרכיבים בפסיפס לתמונה נושאת משמעות , מרתקת את סקרנותי גם כאשר תהליך המישמוע מתבצע על ידי קוראים מיומנים שיצאו אל המסע מנקודת מוצא אחרת . וכך ימצא הקורא גם כמה דוגמאות של קריאה פמיניסטית המבוססת על לקסיקון פרוידיאני , לצד פרקים אחרים בספר שמתבססים רובם ככולם על קריאתי , שהיא סטרוקטוראליסטית חברתית . הספר נועד להדריך כל קורא שמתעניין בפרקטיקות הדומיננטיות שרווחו בתרבות ישראל . פרקי הספר בנויים זה על גבי זה כמסה מתמשכת . גם אם ניתן לקרוא כל פרק כעניין העומד לעצמו , הרי

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help