sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

, ( Drau ) גם כן תוארו חיילים רומאים הצולבים את ישו , כשהם חובשים מגבעות יהודים . בדרך זו אפוא היתה הדיאבוליזאציה של היהודים מושלמת . מובן מאליו שהאוכלוסייה הנוצרית האמינה באמונה שלמה , שבינתם במקרא , תפיסתם האלגורית , היא האחת והיחידה והרוח הקדושה שורה עליה . ואילו כאשר , למשל , לא פירשו היהודים את שילוש "קדוש" ( ישע' ו , ג ( ' כרמז לשילוש האלוהי , מיד היו סוברים שהשטן נטע בהם רוח של קשי עורף שאין לו תקנה . כבר הקדים האב מקלויני , ( Cluny ) פטרוס ונראביליס , וכתב , במחצית המאה הי"ב , בקירוב , שאף אינו בטוח כלל אם אמנם היהודים הם בחזקת בני אדם , שהרי אינם מאמינים - כדרך תפיסתו שלו ! - לעדותם של בני הסמכא שלהם עצמם . נוכח הנחות שכאלו היו הבריות סבורים שהיהודים , בהיותם סוכניו של השטן , רוצים לחזור על חטא רצח האל , בין שיהיה הנרצח ילד נוצרי - על פי רוב נאמר שהיה זה נער - או לחם קודש שחולל . כך נוצרו מאז המאות הי"ב והי"ג עלילות הדם וההפללות על חילול לחם הקודש . באזור שחלה בו הרפורמאציה פסקו הטענות בנידון חילול לחם הקודש , כי מושג קידוש המזבח שלאחר הרפורמאציה ביטל אותן . אולם עלילות הדם נמשכו גם בחוגים שהיו לרפורמיים . ימי הביניים ביהדות נתמשכו מעבר לתחילת הזמן החדש הבורגני שבשלהי המאה הט"ו . אפילו ההומאניזם והרפורמציה לא שינו במאומה את תפיסת היסוד כי יש להחזיר בתשובה את היהודים , כמי שסימאם השטן , אל האמונה האמיתית , הנצרות . תבעו לנקוט אמצעים מחמירים נגד יהודים המסרבים להמיר את דתם . מן הקיצוניים ביותר מבחינה זו היה היהודי המומר יוהאנס פפרקורן , ( Pfefferkorn ) שנטבל לנצרות ב . 1505 בשנים שלאחר מכן , 1507 , 1509 הוא פירסם שורה של כתבים אנטי יהודיים , אשר דרש בהם , בין השאר , להחרים את כל הספרים היהודיים , מלבד התנ"כ , ולשרפם . כתביו , שפורסמו בקלן , בשפייאר ( שפירא , ( באוגסבורג ובנירנב רג , המשיכו לתרום לביזוי היהודים מצד הנוצרים . אמנם קם יוהאנס רויכלין , iwrp , ( Reuchlin ) והתנגד נחרצות לשרפתם של התלמוד ושל כתבים יהודיים אחרים , אך עסק בקבלה מתוך מגמה חד משמעית לנצר את היהודים . אמנם היו היהודים בעיני רויכלין אזרחים שווים במלכות העולם הארצי , אבל יריבים במלכות האלוהים . הומאניסט אחר באותה תקופה , אראסמוס מרוטרדאם , החשיב את צרפת כטובה בארצות הנוצריות , מפני שאינה נגועה רובה ככולה ביהודים כמו ארצות אחרות . ובאותה עת בקירוב , ב , 1523 עוד היה לותר מטעים ואומר "כי ישו הוא יהודי מלידה / ' אולם רק 20 שנה לאחר מכן , ב , 1543 חיבר את חיבורו הנודע לשימצה : "על היהודים ושקריהם . " זאת ועוד , הוא המליץ לפני הרשות לשרוף את בתי הכנסת ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help