sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה השפעת המקרא ומדרשיו על הקוראן הייתה ידועה כבר למפרשי הקוראן הקדומים , ריתקה אליה דורות של חוקרים מאוחרים והיא מעוררת עניין רב בקרב הציבור הרחב . אני עסקתי בנושא במאמר שעניינו : "מחזור סיפורי יוסף במקרא ובקוראן , " שהתפרסם בבית . מקרא קמ"ט , תשנ"ז . מאמר זה עוררני לבחון את התופעה בהיקף רחב יותר . ההזדמנות לכך ניתנה לי בשנים האחרונות באכסניה של המחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן , שם אושרה לי בשנת תשס"ה עבודת דוקטורט בנושא : גלגולם של נושאיים ומוטיבים סיפוריים מהמקרא ומהמדרשים הקרומים אל הקוראן : תהליכי השראה , קליטה ובידול , בהדרכת ד"ר שמעון שטובר . הספר המוצע בזה לקהל הקוראים הוא הרחבה , העמקה ועדכון של עבודת הדוקטורט . את עיקר עבודתי עשיתי בספריות של אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה ולעתים גם באוניברסיטת תל אביב . בתקופת השבתון של בעלי בשנת תשס"ד הוזמנו כאורחים לתקופת הקיץ לאוניברסיטת קורנל באיתקה , ניו יורק , ולאוניברסיטה אמורי באטלנטה , ג'ורג'יה . בתקופה זו ישבתי בספריות המצויינות של אוניברסיטאות אלה והשלמתי בהן חומרים מספרים ומכתבי עת שהתקשיתי להשיגם בישראל . תודתי נתונה לספרני הספריות השונות שהיטיבו עמדי ועזרו לי רבות בהדרכה ובהשגת הספרים . אני מכירה תודה מרובה למוריי במחלקה : פרופ' מ' וינטר , פרופ' י' לנדאו , פרופ' ש' מורה , ד"ר ד' דורון , פרופ' ב' אברמוב , פרופ' י' מנצור , פרופ' י' רצבי ואחרים . אני חבה תודה לד"ר שמעון שטובר , מנחה עבודת הדוקטורט , שעמל רבות על קריאת נוסחי העבודה השונים , ותרם לשיפורה . ואחרון אחרון חביב , בעלי פרופ' משה גרסיאל , שעודדני לכתיבת עבודה זו ומדי פעם אף קרא חלקים מהעבודה והעשירני ברעיונות מתחום התמחותו בחקר המקרא . שלמי תודה לפרופ' יהודה פרידלנדר , העורך הראשי של ספריית הילל בן חיים , אשר טיפל במסירות וביעילות בשלבי אישורו של הספר , לפרופ' עתי שביט , מנכ"ל הוצאת הקיבוץ המאוחד , וללאה סטולר , מזכירת המערכת ; ואחרונה חביבה : שולה שלהב , שטיפלה במסירות ובמקצועיות בעריכה הלשונית ובהפקת הספר . יעמדו כולם על הברכה . בת שבע גרסיאל אוניברסיטת בר אילן כסלו תשס"ז

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help