sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא שני פנים לספר זה . אפשר להתבונן בו כסיפור מסע אקזיסטנציאלי , המתמודד עם שאלות שעניינן זהות בעידן של תמורות ומשבר זהות בעולם היהודי . ואפשר להתבונן בו כחיבור העוסק במועדי ישראל השלובים בהוויה הישראלית יהודית ומשקפים תמורות במסורת . הפרספקטיבה שתינתן לעיון בו תלויה במידה רבה בקורא , שכן אלה הם שני פניו , והם מקיימים ביניהם זיקה פנימית . מבחינתי ככותבת , עיקרו של החיבור הינו סיפור מסע . לא אודיסאה במרחב , אלא מסע אקזיסטנציאלי ' . הוא מתאר התמודדות עם יחס למסורת וזהות יהודית לא כסוגיות פילוסופיות או תיאולוגיות אלא כשאלות קונקרטיות , הנובעות משאלות קיומיות רוחניות . זהו מסע שעורך ה"אני" הישראלי מתודעת זהות אחת , המשתקפת בביטויים כגון "אדם חדש" ו"אליק נולד מן הים" לתודעת זהות אחרת , שיש בה הכרה במקומו המכונן של העבר בקיום היחיד והקולקטיב . אין זה מסע שעורך פילוסוף או הוגה , אלא סיפור מסעם של רבים אל פנימיותם ואל תודעת זהותם . מפתה לומר מסע לחיפוש זהות , אלא שהביטוי "חיפוש זהות" מבליע תפיסה המניחה שקיימת זהות נתונה , שהאדם מחפשה ומנסה לחושפה ולגלותה . לא זאת תפיסת הזהות שעליה מבוסס הספר . תפיסת הזהות המובלעת בספר ונדונה בו טוענת שהזהות היא דינמית , מתהווה וצומחת תדיר בתהליך דיאלוגי . מחזור הזמנים היהודי מזמן סיטואציות שיש בהן פוטנציאל לתהליך דיאלוגי : דיאלוג בין זמנים - בין עבר להווה ; דיאלוג בין האדם למקורותיו התרבותיים ; דיאלוג בין בני אדם בעלי אורחות חיים מגוונים וכיו"ב - דיאלוג מכונן זהות . ונשאלת השאלה : מה . 1 להרחבת הדיון בטיבו של מסע אקזיסטנציאלי ראו : שגיא , ( 1991 ) ענ 13 7 ; 20 שגיא , ( 2003 ) עמ' 106 112 לרבות הפניות ביבליוגרפיות רלוונטיות ; נוה , ( 2002 ) בעיקר בפרק המבוא העוסק בסוגה הספרותית של סיפורי מסע .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help