sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

למדתי ממקור זה , ואהבת האמת מחייבת להביא דברים בשם אומרם . הספר מבוסס על המחקר המקיף של הסיפור המקראי בדורות האחרונים , ואולם שיבוצו של המחקר במסגרת התפיסה המסורתית חייב אותי לפרוץ את חומותיו לעבר תחומי דעת , שבמרכזיהם עומדים האדם וחוויותיו , ולא רק הטקסט ומילותיו . תחומי דעת אלה העסיקו בעיקר את חז"ל בתלמודים ובספרות המדרש אולם דומני שבזמנים המודרניים בהם הוכרו האמנויות והפסיכולוגיה בדיסציפלינות מדעיות , אפשר להצמיח 7 פרשנות מקבילה אותנטית בתוך המסגרות החדשות המקובלות . בחקר תורת הסיפור במקרא מוכרים ספריהם של בר אפרת ( תש"ם , תשמ"ד . ( אלטר ( תרגום לעברית : תשמ"ח , ( פולק ( תשנ"ד , תשנ"ט , ( שטרנברג . 1987 ) נכתב באנגלית , אך מבוסס על מאמרים רבים , שנכתבו במקור בעברית , ( זקוביץ , ( 1995 ) סימון ( תשנ"ז , ( אמית ( תש"ס , ( ועוד . רק כאשר חשתי שיש לי מה להוסיף , אם מבחינת הגוון ואם באורח 8 עקרוני יותר , חזרתי על חומרים ידועים . לסיום , ברצוני להודות לפרופ' יהודה פרידלנדר , עורך ספריית "הילל בן חיים" שקרא , המליץ וסייע ; לפרופ' פרנק פולק , שהעיר הערות חשובות ובכך השביח את החומר הכתוב ; לפרופ' משה ארנד ולפרופ' בן עמי פיינגולד , שתמכו והמליצו , לד"ר מרים מבורך , ראש מכללת לוינסקי לחינוך ולפרופ' עירית קופפרברג , ראש הוועדה לעידוד מחקרים במכללת לוינסקי , שהעניקו לי מלגה מכובדת לשם הוצאת הספר ; וגם ליגאל דקל , הסמנכ"ל למנהל ולכספים . תודה מיוחדת לעורך נעים ההליכות , דן שביט , המבין לרחשי לבו של הכותב . לא אוכל לסיים בלי להודות לתלמידתי טובה אלון , ממכללת גבעת וושינגטון , שעודדה אותי להפוך את הקורס על הסיפור המקראי לספר . . 7 הדבר נכון לא רק לגבי העיסוק בתורת הסיפור , אלא גם לגבי העיסוק בשירה ובספרות המזמורית . עיינו רחמן , תשס"ה , 47 . 8 . 66 בהוראה ובמחקר אני נוהגת להיעזר גם במבוא של בן עמי פיינגולד , תשמ"ט , 9 . 29

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help