sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שבעולם , אבל מותר להישאר פה ושם גם ללא תשובות , מתוך הכרה בקטנות האדם ובקוצר השגתו . ב . הסיפורת שבתורה , narrative = ) לא . story בלשון מדע המקרא מכונה לא אחת 'סיפור ( ' איננה סוגה עצמאית ואיננה עומדת כשלם בפני עצמו , אלא היא רק חלק משלם גדול יותר , הכולל סוגות נוספות . ג . המספר בתורה הוא הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו . המספרים בספרות הנבואה ( נביאים ראשונים ונביאים אחרונים ) ובכתובים אינם במדרגת בן אנוש רגיל . נרשה לעצמנו לצרף אמירה נוספת : נהוג לומר שהתנ"ך איננו ספר היסטוריה ( ואם תרצו : סיפור היסטורי , ( אך אנו מבקשים לומר את ההיפך הגמור : ההיסטוריה , שאיננה אלא אוסף של אין סוף תאריכים , של אין סוף קטטות ומלחמות עקובות מדם , איננה סיפור מקראי , משום שהיא הוציאה את אבי ההיסטוריה , הקדוש ברוך הוא , מבין רשימותיה , וצמצמה את תכולתו של העולם הזה באופן שאינו מתקבל על דעתו של היהודי המאמין . אין לנו שום כוונה להדביק לסיפורי התורה את הכותרת " סיפורים היסטוריים , " שכן בעיני המאמין הנאמן למסורת אבותיו , חלק נכבד מהסיפורים ההיסטוריים מצטייר כצל חיוור של המציאות האמיתית , גם אם לצורך כתיבתו נדרשת עבודה מייגעת בהיכלי 5 מדע . לפי התפישה האמונית , היכלי מדע ללא המושג אלוהים , כמוהם כגוף ללא נשמה , וכשחסרה נשמה - גם בן זוגה , הגוף , יימצא במקרים 6 לא מעטים פגום . לפיכך עדיף תלמוד מדע עס דרך תורה ! בספר זה נעשה ניסיון להכניס מתודות של מדע לתוך היכלי תורה , מבלי להנמיך את המדע ומבלי לפגוע בקדושת התורה . הפנייה למקור זה או אחר , אין פירושה הסכמה לכל הכתוב באותו מקור , אלא פירושה : . 5 מאלף מאוד לעניין זה סיפורו של חורחה לואיס בורחס על פונס הזכרן . הוא מובא בהקשר דומה להקשר שלנו אצל ירושלמי , , 1988 ) עמ' 130 , ( 131 ובעמ' 130 לפני סיפור זה כותב ירושלמי , "הדגשתי שההיסטוריוגרפיה היהודית המודרנית לא תמלא לעולם את מקומו של הזיכרון היהודי . 6 . " טיפול מעניין בסוגיות הנזכרות כאן ובסוגיות דומות מצוי בפרק השני בספרו של שטרנברג ( שטרנברג , , 1988 עמ' 58 . ( 83 הפרק הזה משקף ידיעה אקדמית חובקת עולם לצד התמצאות בעולמה של תורה . למיטב ידיעתי , לפרק זה אין גרסה בשפה העברית .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help