sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פניו , היהדות תישאר בלתי נגישה . אך חשכה ואפר יהיו מנת חלקו של הפילוסוף . דרידה אינו מוותר . מה הם ספריו אם לא ניסיונות חוזרים ונשנים להתדפק על כותל הכלליות הפילוסופית ( ולמעשה , לנפצו במהלך התנפצותו הוא עצמו לשברים . ( המוני ספריו כריבוי של אפר . ראו את דפי ספרו של ג'פרי בנינגטון , , Derrida מ : 1991 בקטע העליון , עיקרון התבונה הכללית , האובייקטיבית , המוחלטת , הכללית , האחרות בדמותו של בנינגטון המנתח את כתבי דרידה . מלמטה , בקטע התחתון של כל דף n ) idabase" , "Den בלשונו של בנינגטון ) - עיקרון המקרה הפרטי , הווידויים האוטוביוגרפיים של דרידה . בל נמהר לטעות : שום דיאלקטיקה הגליאנית בין למעלה ולמטה , בין גיניאלוגיה ותבונה , ביולוגיה ולוגיקה וכר , ובהתאם , שום הגבהה הגליאנית ( ונוצרית ) אל עבר אבסולוטיות טרנסצנדנטלית כזאת או אחרת . לא , כי לוידוי הפרטי אין כל סובסטנץ מחוץ להווייתו הסיפורית , ואילו הסיפור נידון לקרעים 2 ולמוות . הרוחני המוחלט , בבחינת מקור ותכלית , נידון להתמוטטות דה קונסטרוקטיביסטית , למקריות ולריבוי מהרגע שנוסח כסיפור . " האוטוביוגרפיה של 'ז'אק דרידה / " כותב סמית , "מתרחשת בתוך מוסד או פולחן זה . ניתן לתארו כמוסד המוות המתמשך של המקריות השומרת בחיים את האוטוביוגרפיה במאמץ להרפתקה נוספת" ( שם , עמ' . ( 43 ואכן , מרגע לידתו באוטוביוגרפיה , נידון סיפור עברו של דרידה , קרי : זהותו , לפיצולים ולאנטגוניזמים פנימיים . לא לחינם הוא נאחז בטקסטים של "אחרים" ( דרידה אינו מסוגל לספר את סיפורו מבלי שיידרש לקריאה ולפרשנות של טקסטים פילוסופיים וספרותיים , שנאמר : יציאה מעצמך אל אחרותך היא תנאי לידיעת עצמך . ( לפיתתו את הטקסט של האחר מותירה אותו במצב מפולג ובלתי פתיר שבין האישי ייחודי לבין סגנון שאינו שלו עד תום . טכניקת הוידוי בספריו האוטוביוגרפיים , ווידויי מילה בראשם , עניינה הדגשת והחרפת החד פעמי והאישי על מנת לבטלו . אולם , כאמור , נסיכת הוידוי בליטרליות - בשפת הסימנים , בכתיבה , לא תניח למוחלט לגלות פניו . כך מופרד המתוודה מעצמו לעד . מכאן הוא מתקיים בביתורו העצמי , מכונן את עצמו מתוך הפרדתו האלימה מעצמו . הסופר המתוודה כמוהו כאלוהים ! מפריד עצמו מעצמו , מוגלה מעצמו ( כתיבה Robert Smith , Derrida and autobiography , Cambridge 1995 , p . 42 . . 2

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help