sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הבסיסיות בחברה ההודו אירופית : הרה מייצגת את הסמכות המלכותית , היינו את הכת השלטת . אתנה מייצגת את מעמד הלוחמים , ואפרודיטה , שבתחום חסותה מצויים התרבות ואמצעי המחיה , מייצגת את ספקי 5 המזון . חלוקה זו של הפונקציות החברתיות השונות משתקפת גם במיתוסים הרומיים אודות ההיסטוריה הקדומה של רומא . ארבעת המלכים הראשונים של רומא לפי סדרם הם : המייסד הפוליטי - רומולוס , ( Romulus ) המנהיג הדתי - נומה , ( Numa ) הלוחם טולוס הוסטיליוס , ( Tullus Hostilius ) והמשביר אנקוס מרסיוס , ( Ancus Marcius ) נכדו 6 של נומה , המלך האגדי הרביעי שייסד את אוסטיה . האיליאס , הקרוי גם איליאדד , מספר על מלחמת היוונים נגד איליון - היא טרויה . אולם האפוס פותח באפיזודה שאירעה רק בשנה העשירית , היא השנה האחרונה למלחמה . בפתיחת האיליאס מציג המשורר את זעמו של אכילס : שירי בת האלהים , חרון אף אכילס בן פלס 7 אף האבדון שהמיט מתלאות בלי קץ על האכאיים . מהי אפוא סיבת זעמו של אכילס ? אגממנון לקח בשבי את כריסאיס , ( Chriseis ) בתו של כוהן אפולו , והאל העניש את היוונים במגפת דבר שפרצה במחנם . למרות שקולכאס ( Colchas ) החוזה יעץ להחזיר את בת הכוהן , התעקש אגממנון להחזיק בה . ריב פרץ בינו לבין אכילס , הלוחם האגדי שצידד בנביא . לבסוף ניאות אגממנון להחזיר את בת הכוהן , אך 8 בתמורה לקח לו את כריסאיס , ( Briseis ) פילגשו של אכילס . אכילס הזועם החליט לפרוש מן המלחמה ולא ליטול בה עוד חלק . הוא פנה אל אמו תטיס ( Thetis ) וביקש שתעמוד לימינו , וזו אומנם שטחה את תחינתה בפני זיאוס אבי האלים שיעשה , שכל עוד לא תושב לאכילס בריסאיס פילגשו , תהיה יד הטרויאנים על העליונה . האפוס הארכאי הגדול , שבני תרבות רואים בו את אחד מגילוייה 9 הנשגבים ביותר של רוח האדם , פותח אפוא בכך שהוא מתאר כיצד מוכרע זמנית גורלה של מלחמת איתנים בגלל ריב בתוך מחנה היוונים , והעילה לכך היא אישה ! ולא זו בלבד אלא שבוית מלחמה ופילגש . ומה היתה הסיבה למלחמת טרויה ? לפי אפולודורוס , פאריס בן פריאמוס מלך טרויה התארח אצל מנלאוס מלך ספרטה . המלך קיבל את פאריס במלוא הכבוד הראוי , אך משנאלץ לצאת את העיר לרגל ענייניו , הפקיד את פאריס על הארמון . פאריס ניצל את היעדרו של המארח , ובאותו

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help