sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה הרעיון לכתיבת הספר הבשיל בי במרוצת השנים בהן לימדתי במכללת עמק הירדן קורס רב משתתפים בנושא "נשים במקרא . " העניין שעורר הקורס דירבן אותי לבדוק סוגיות נוספות בהן מעורבות נשים . תוך כך התחוור לי שבסיפורים לא מעטים במקרא נשים מוצגות כעילה לעימותים ואף למלחמה . כבר הסיפור הראשון במקרא , שהוא סיפור היסוד של האדם ואשתו בגן העדן , שמשמש אלגוריה לקיום האנושי , מציג במרכזו את האישה הארכיטיפית כאחראית למהלך שיוביל לגירוש האדם מגן העדן המיתולוגי , ויגזור דינו למציאות הקשה שהיא מנת חלקה של האנושות , ולשאלה האם מעיד הדבר על יחס עוין כלפי נשים ? בספר זה ניסקרו שבעה עשר סיפורים מקראיים בהם משמשת האישה מנוף ליצירת קונפליקט . הסקירה העלתה שלא שנאת נשים היא שמדריכה את המספר המקראי . אדרבא , לעיתים מתוארת האישה בכבוד ובהערכה , לעיתים אף בהתפעלות ולעיתים בחמלה , בשעה שהיא משמשת מושא להתעללות נפשעת בידי גברים . מדוע אפוא מצויה אישה במרכז סיפורי עימות רבים כל כך ? זוהי השאלה שגירתה את סקרנותי והובילה אותי לקרוא את סיפורי המקרא קריאה מחודשת . כדי שהקריאה בספר זה תהיה רצופה ושוטפת , נימנעתי מתיאור הפן התיאורטי העומד מאחוריו . מטרת החיבור היא לעורר בקורא בספר התנ"ך העתיק והמוכר את אותה סקרנות והנאה המלוות את מי שמתקיים בו : "בכל יום יהיו בעיניך כחדשים" ( ספרי ואתחנן פסקא ו . ( תודות תודתי העמוקה נתונה לעמיתתי ד"ר יעל שמש שקראה את כתב היד והעירה הערות מחכימות ; ליהודה פרידלנדר שניאות לכלול את ספרי ב"ספריית הילל בן חיים ; " ללאה שניר שערכה את הספר בקפדנות ברוכה ; למכון מעלות תרשיחא למחקר ולימודים מתקדמים , למכללת עמק הירדן ולקיבוץ עין הנצי"ב על הסיוע בהוצאת הספר לאור ; ועיקר תודתי והוקרתי לצבי , בעל נעורי , שעודד אותי לאורך כל הדרך והפיח בי אומץ להיענות לאתגר שבכתיבת מחקר זה .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help