sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הדיוקן העצמי , כמו כל ציור , הוא עבורי כלי להכיל את שאין להכילו , את יופיו של העולם ואת המון כאבו , וכן את שמחותיו ואת שטף הזמן . הציור מבקש לאצור משמעויות ; משפטים חזותיים , העשויים מחומרי הציור ) הקו והכתם , ) ומהווים מעין סימנים בחומר לתמונת העולם שלי . בציור נראים אבי ואני . אבי נפטר חודשים ספורים לאחר שסיימתי את הציור , בעת שהוצג בלונדון . בציור אני מנסה לפענח את הקשר שבין אבי לביני ואת ייחודו . כאשר התחלתי ביצירה , טרם ידענו שאבא חולה במחלה שלא יחלים ממנה , כבר אז היה ברור לי שמדובר בציור פרדה ממשהו חזק , אך שברירי ביותר , שהנה הוא נמצא , וכבר הוא איננו . במידה רבה כך גם בכל ציור , ודאי שבדיוקן עצמי בדיוקן העצמי אני מנסה להבין דבר מה , לאסוף מידע לאורך זמן ) לעתים במשך למעלה משנה , ולעתים במשך דקות ספורות בלבד ומשברירי הזמן של כל כתם וכתם ליצור תמונה קבועה לכאורה . בסיום הציור אני אוחז בזיכרון , בנוכחות שרובה כבר איננה בעולם , אך עדיין תקפה כהבנה של משהו שהוא אני . אלי שמיר National בלונדון עד ספטמבר , 2011 ובימים אלה הוא מוצג בסקוטלנד . [ של נטילת אידיאולוגיה עד תנטוס ) מוות . ) גם הטריפטיכון י ו ח המטביל ) 1991 ( מתייחס בשלושת חלקיו לניתוק הראש הגוף כביטוי לתפישה בינארית מפרידה : בלוח אחד נראה ראשו הכרות של יוחנן המטביל ) דימוי על פי קראוואג'ו ;) בלוח השני מופיע חלון אטום - רפרודוקציה של האובייקט א ל מ נ ה ט ר י י ) ה ג י ל י ו ט י נ ה ( למרסל דושאן , הלוח השלישי נושא רישום של טלוויזיה , שבוצע באמצעות פיקסר ) fi xer ( על גבי נייר צילום , בחדר חושך - בעיוורון . ונשוב לציורו הנוכחי של שמיר : קשה להתעלם מפשרו מעשה הבחירה המתבצע לנוכח שלוש נשים . מיד עולה על הדעת משפט פאריס , העילה למלחמת טרויה , האירוע שבו מצא אכילס את מותו מן החץ שירה פאריס ופגע בעקבו . האלות הקנאיות שהשתתפו בתחרות היופי , לא ביקשו מפאריס להתבונן ולהכריע אלא שיחדו אותו . שמיר שב ומציע כי קנאות היא עיוורון , היא מוות להמשיך ולצייר מתוך התבוננות משמע לדחות את אפשרות המוות זוהי אולי הגאולה שמאפשר לו הציור . מעשה הציור כמקום קונקרטי ואלגורי של חופש ושל חלום . חורף 2009 ) עריכה לשונית : אסתר דותן ( אבקש לשוב ולהתבונן בד י ו ק ן מ ש פ ח ה : אלי שמיר משפיל את מבטו לכיוון ידו השמאלית , היד שאינה מציירת . אם נמתח קו אופקי דרכה היא תצטלב עם הקו האנכי החוצה את הציור במרכזו . בעבורו לצייר משמע לכתוב בידו השמאלית . שמיר ציין בפניי בעבר את היעדר הכישרון המולד לצייר . הציור הוא אפוא בעבורו מעשה הדורש עמלנות סיזיפית . הוא בחר לצייר למרות עקב אכילס שלו - בחירה אשר , אולי , אפשרה לו את החירות להציב לעצמו אתגרים . ההתעקשות לצייר מאפיינת את מהלך התפתחותו כאמן התעקשות לצייר תוך התבוננות בעולם הנגלה . התופעות החזותיות כמקור ידע מוחשי ורלוונטי . שמיר בחר לאייש את עצמו בעמדתו של מי שבחר במחרוזת הפנינים , ב " יפה , " במנגנון אסתטי המענג את העין . צדפת הפנינה כאורגניזם הנפתח אל החוץ על מנת לקלוט להטמיע ולברוא ) את הפנינה , ) עשויה להוות משל לתפישת עולמו תפישה ההופכת לאחד המוטיבים המרכזיים בעבודתו הנוכחית המחויבות לחיים , לארוס , בניגוד לאכילס שבחר במוות , בתנטוס . ניסיון להיפוך ערכים המופיע כבר בעבודותיו המוקדמות . כפיית האידיאולוגיה על המציאות כקונספציה חוסמת ונוטלת והמלאך המבשר קיצוני של ניגודים אלי שמיר , אבא ואני בגודל טבעי , , 2011 שמן על בד , 206 x 320 ס " מ Elie Shamir , Father and I , Life Size , 2011 , oil on canvas , 206 x 320 cm

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help