sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

על מנת להבהיר את ההקשר של ההיסטוריוגרפיה הפמיניסטית . כאשר אני עובר על מה שכתבתי , אני מגלה עד כמה ברור הדבר שאני דוגמה ל"עצמי" ( Self ) התרבותי פסיכולוגי של ג'רום ברונר , שבו אני דן בפרק : 6 זהו "עצמי" שהוא תוצר של ההיסטוריה , "עצמי מהעבר להווה . " קוראים מפוכחים לא יופתעו ללמוד שאני נכד ליהודים שהיגרו בתחילת המאה העשרים מרוסיה לארה"ב , שגדלתי להיות בכל הווייתי הן אמריקני והן יהודי , בעל מחויבות דתית משמעותית והשכלה אוניברסיטאית אמריקנית , נשוי לבתם של ניצולי שואה וחי בישראל . בתקופות שונות בחיי הכרתי מקרוב ארבע מטא היסטוריות יהודיות עיקריות , שאותן אני מסביר בפרק הראשון . כילד ונער התחנכתי בבתי ספר שבהם שלטה המטא היסטוריה הדתית אורתודוקסית . בצעירותי למדתי שנים רבות בסמינר היהודי התיאולוגי של אמריקה , שבו המטא היסטוריה האקולטוריסטית הייתה בגדר "אני מאמין . " מאז 1979 אני חי ועובד בישראל , שבה מטא היסטוריה ציונית מתוקנת עדיין מעצבת את סדר היום האינטלקטואלי של המוסדות שאליהם אני קשור . אני גם משתתף פעיל בקהילייה האקדמית היהודית הבינלאומית , והייתי עד להתפתחות המטא היסטוריה הרב תרבותית , כולל הפלג הפוסט ציוני שלה . מכל מקום , אני מעז לצפות שקוראים שאינם שותפים לדעותיי לא יעשו שימוש בביוגרפיה שלי ובמיוחד במחויבויותיי ליהדות , לאמריקה ולישראל , כתירוץ לדחות על הסף את הניתוח שלי , אלא ישפטו אותו על פי ערכו . אכן , התקדים של החוויה שלי בברקלי נוטע בי תקווה שחיבור כמו שלי יכול להיראות לא כמצע של איזושהיא מפלגה דמיונית , אלא כראשיתה של שיחה רצינית שבכוחה לכלול את כל מי שההיסטוריה היהודית חשובה לו . הספר הזה הוא ניסיון של היסטוריון יהודי להידבר עם הפוסט מודרניות . אני יודע שלאחדים איראה יותר מדי פוסט מודרני , ולאחרים פחות מדי , אך אני פוסט מודרני די הצורך כדי להבין שזו יכולה להיות רק המילה הראשונה . אני מצפה לראות מה יהיה לאחרים לומר .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help