sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר שלוש חוויות היוו מקור השראה לספר הזה , שתיים מהן אקדמיות ואחת אישית עד מאוד . בחורף , 1989 כשהייתי בשנת שבתון ממוסד האם שלי , אוניברסיטת בר אילן בישראל , זכיתי לשמש בראשונה משתי כהונות כפרופסור אורח באוניברסיטת מישיגן . ספרו של פיטר נוביק Noble Dream That יצא אז לאור ונתן ביטוי רהוט למשבר הזהות והאמון שהאקלים הפוסט מודרני חולל במקצוע ההיסטוריה . שהותי באותו סמסטר באן ארבור , בשמיעת הרצאות , בהשתתפות בדיונים ובקריאת חומר ששיקף את המשבר הזה , גרמה לי להתחיל בתהליך שבו ניסיתי להבין את השלכותיה של הפוסט מודרניות על תחום ההתמחות שלי בהיסטוריה - תולדות עם ישראל . אחת התוצאות הייתה קורס חדש לתואר שני שהתחלתי ללמד בבר אילן , "סוגיות בהיסטוריוגרפיה , " שהפך לכלי שאיפשר לי לחקור את הקשר בין היסטוריוגרפיה לפוסט מודרניות , תוך כדי חידוד רעיונותיי נוכח הוויכוחים הערים של תלמידיי . החוויה האקדמית השנייה הייתה כנס שהתקיים Theological Union Graduated בברקלי שבקליפורניה , בתחילת קיץ . 1997 התכנסו שם כל החוקרים שהיו אמורים לתרום לקובץ the Jews : A New History Cultures of בניצוחו הווירטואוזי של עורך הקובץ , דוד ביאל . הדיונים עם עמיתים בכנס זה , שהיה הראשון שלי בברקלי , הובילו לגילוי : בכל קנה מידה ( אינטלקטואלי , תרבותי , דתי וכך הלאה ) הייתי באזור הימני של הקשת . היות שבמשך כל חיי המודעים חשבתי את עצמי לליברל , הגילוי שלפחות במונחים יחסיים הייתי שמרן , עורר בי תחושה לא נוחה . ואולם הגילוי הזה עזר לי להבין את תגובתי לפוסט מודרניות , והראה לי כיוון בניסוח עמדה . בכנס של ברקלי , הערכתי את העובדה שלפחות מקצת האנשים שלא הסכימו אתי היו מוכנים להתייחס בכובד ראש לדעותיי , וחושבני שיהיה זה נכון לומר שהשיח שהתנהל שם , ובהמשך בדוא"ל , השפיע על החשיבה ואפילו שינה עמדות בשני הצדדים . החוויה השלישית החלה באופן רשמי ב 24 ביוני , 1998 כאשר אובחנתי כחולה בסרטן הדם מסוג מיאלומה נפוצה , ונאמר לי שממוצע זמן ההישרדות של החולה הוא שלושים חודש , עם טיפול - ועוד איזה טיפול . אין זה המקום לספר את סיפור מהלך המחלה ; מכל מקום ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help