sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

רבה בארם העומר בראשו של הארגו ! ובראשה של היחידה למודיעין עסקי . נושא חשוב ואפילו קריסי הוא מחוייבות ומודעות העובדים בארגון בטחוני / חשאי , תחושת המחוייבות והרגישות לכל פיסת מידע , ולו הקטנה ביותר , היא "בדמו " של כל עובד בכל רמה . כל רמות המשרתים בארגון החשאי , מודעים ליכולת של פיסת מידע אחת להצלחה משמעותית או לקבלת החלטה קריטית בזמן אמת . בארגון עסקי , אחת המשימות החשובות היא לזכות במחו"בות פעילה וברמת מודעות בקרב עובדי החברה באשר לחשיבות מידע רציני בו הם נתקלים במהלך עבודתם באקראי , בכנס מקצועי , או מפגש חברתי , והפצתו ליחידת המודיעין העסקי בחברה או , אם לא קיימת כזו , להנהלה . ישנם ארגונים רבים שהקימו לצורך זה ועדות מודיעין אד-הוק , או פורום משתמשים , לשם הגברת המודעות ויצירת מפגש יזום להפצת מידע חיצוני הקיים בירי העוברים . בין הארגון הבסחונ לעסקי כפי שציינתי בתחילת דברי , רבים הם הדברים הדומים , וגם בקטע זה אעסוק רק במתי מעט הנראים לי כבעלי חשיבות ראשית . - בשני סוגי הארגונים דרושה , מטבע הדברים , מנהיגות . חשוב מאור שהמנכ"ל , המפקד , המנהיג , יעשה שימוש מושכל בסמלים ובתדמית . סוגיה מרכזית היא זו שאכנה סוגית ניצול הידע : תפקידו של המנהל , המנכ"ל , הוא להניע את "הקופסא השחורה" ? או ביתר פשטות ? את שכלם והידע של עובדיו . עובד צריך לרצות לתת - תפקידו של המנהל הוא להניעו לכך , להביאו לכך . גם בימים טרופים אלו , אין זו קלישאה לדבר על "אחרי" הקלאסי הצה"ל , גם בארגונים מסחריים . ו בסוגית ניצול הידע ? ב"לתת" - אין שום הבדל בין הארגונים . כלי אחר ומאוד קריטי למיצוי הידע הוא המעורבות , ואוסיף , המעורבות האישית . לתת לעובדיך לפגוש אותך , לשטוח בפניך את טענותיהם , הערותיהם והארותיהם , לדווח לך ישירות ( מבלי לפגוע ברמות ההיררכיות , ( להיות פתוח , לשמוע רעיונות ובעיקר לשאוב מהם , בהשאלה , את הידע והנסיון הנרכשים והמצטברים . סדרי העדיפויות שאתה , המנהל , תקבע לעצמך הם שיקבעו עד כמה העובדים ישותפו בידע ועד כמה הם ירצו לשתף אותך בידע שלהם . מעורבות חייבת להיות דו-סיסרית : גם לשמוע , גם להאזין , גם ללמוד ולהגיע לידע וגם לתת לאנשים הכפופים לך מידע . טעות תהא להסתגר - אך אסור להגזים בחברות . יש לשמור שמירה קפדנית על דמותך כמנהל , כמפקד וכמנהיג . חייבים להקפיד על צנורות מידע פתוחים ללא סתימות וללא מסננים . בעיקר צריכים צרכי העברת המידע להיות מהירים ובהירים . בשני סוגי האירגונים רבים מידי המנהלים שיודעים הרבה ובקיאים מאוד בענף , בתעשיה או במקצוע בו הם עוסקים , אך לא תמיד הם יודעים מה נעשה בארגונם , מה נעשה מתחם לאפם . כאשר אתה מראה את פרצופך גם לדרגים הנמוכים , אתה הופך זאת לכלי איסופ של מידע וידע יקרים וזמינים . זה גם מסמל את החשיבות שאתה מייחס לעניינים , לעסקים , למבצעים ולהתרחשויות . נושא חשוב וזהה בשני הארגונים הנו הסימנים המעידים . בארגון הבטח 1 ני מהווים הסימנים המעידים סימן , ציון למקומות ולנושאים בהם ועליהם עליך לשים את את הדגש האיסופ , הניתוחי והמבצע . בארגון המסחרי - קריאה נכונה של סימנים מעידים נתח / מים השיווקיים , הכספיים , או בתחומים החיצוניים המשיקים לעסק - עשויה למנוע משברים עסקיים ער כרי פשיטת רגל חו " ח . הדבר העיקרי , ואולי החשוב ביותר הוא העידן בו אנו חיים , פועלים ומתפקדים . זהו עידן שבו הנכסים העיקריים של ארגונים , מכל סוג , גודל , ענף או צורה , הפכו להיות הידע . בעידן של תחרות מסחרית כה קשה , ולעיתים אכזרית , תהא התחרות הבאה ואולי הפתרונות לבעיות והמשברים המתעוררים - התחרות על הידע . אני בא מארגון שבו המידע והפיכתו למודיעין הוא הנכס העיקרי , ולמרות שניצולו בשני סוגי הארגונים הוא שונה , אין ספק כי עלינו להיות ערים לחשיבותו בהווה ובעתיד הקרוב ולהתייחס אליו כאל נכס בר-השגה וככלי ממעלת חשיבות עליונה . אין כלל ספק , שהבסיס האיתן והמוצק ליצירת מאגרי מידע וידע בארגונים עסקיים מונח באיסוף מודיעיני מקצועי ואמין . רצוי מאוד שהאמנה או הקוד האתי שחברות רבות כבר בנו לעצמן , ורבות אחרות עדיין מתלבטות בהם , יתייחסו גם להיבטים ולממשקים הרבים שיש בין איסוף ושימוש במודיעין שנצבר לבין ניצולו של הידע למטרות רווח והעצמת הארגון העסקי . על ידי כך תשמר רמה מוסרית ערכית , רבת ערך לדמותו , אמינותו ולהצלחתו העסקית של הארגון , עובדיו והעומד בראשו . פרי במל"מ : תהושת השליחות מול התיגמול הכלכלי

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help