sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה 0 ה אשיב לה' כל תגמולוהי עלי כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא נדרי לה' אשלם נגדה נא לכל עמו הקבלה היא חכמת הנסתר , וקבלת האר"י היא הנסתר שבנסתר . גנוזים חיבוריה ונעלמים דרושיה , סבוכה שיטתה וחבויה משמעותה . אין להבין סודותיה בלא להכיר חיבוריה , ואין לזהות חיבוריה בלא ללמוד דרושיה . אחוזים כתביה ברעיוניה ותלויים רזיה בדרושיה , ואין לדעת מהותה ומשמעותה בלא להגיע עד חקר מקורה וראשיתה . את גנזיה של קבלת האר"י אנו מבקשים לגלות , ואת סבכיה להתיר . תחילה נבקש את החיבורים שכתבו האר"י עצמו ותלמידיו היושבים לפניו , ואחר נשאל כיעד נערכו ונעתקו חיבורים אלו במהלך השנים ובמרחק המקומות . מכל אלה נבור את החיבורים היסודיים שבהם נמצא את דברי האר"י כפי שהוא עצמו כתבם וכפי שהוא עצמו אמרם . על יסוד חיבורים אלו נתווה את מהלך ההאעלה המיוחד לקבלת האר"י , תחילה את מהלכה של האצילות ואחר את מהלכם של הצמצום ושל ההאצלה העליונה . כל אלה יוליכונו אל משמעותה של קבלת האר"י כפי שהוא עצמו כתבה וכפי שהוא עצמו ביארה . כל הבירורים והביאורים הללו הביאונו אל המנוחה אך לא אל הנחלה . אמנם בדקנו אלפי כתבי יד ואמנם רשמנו כאן מאות מהם בפרוטרוט , אך ודאי נעלמו מעינינו עותקים רבים נוספים של חיבורים חשובים . אמנם הזכרנו את עיקריו ואת יסודותיו של מהלך ההאצלה , אך ודאי נסתרו מאתנו פרטים חשובים נוספים בשיטת האר"י . אמנם פירשנו את משמעותה של קבלת האר"י , אך ודאי נפלאו מבינתנו חביוני סוד ותעלומות חכמה הטמונים בסתרי הדרושים . משום כך קשה היא שעת חיתום , שעה שבה מבקש הספר לצאת מרשות היחיד לרשות הרבים ולעבור מגרסת ארעי לגרסת קבע . תקופה ארוכה עמלנו , אבל אל קצה עוד לא קרבנו . דרך ארוכה הלכנו , אבל אל סופה עוד לא הגענו . כבר קדמנו יעקב אבינו , ועל שעה זו ועל מקום זה קרא : 'הן עוד היום גדול , לא עת האסף המקנה , השקו הצאן ולכו רעו . ' אכן , עוד רבה המלאכה ועוד היום גדול , ועלינו ללכת ולרעות את קבלת האר"י , לברר את חיבוריה , לפרש את דרושיה ולגלות את משמעויותיה . אלא שאחר שקרא יעקב כי עוד היום גדול עשה מעשה . הוא ניגש אל הבאר , גלל את האבן והשקה את

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help