sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

למרות שכמעט ולא נתקלתי בבקשות מצד הנשים הנחקרות לשמור על אנונימיות , בחרתי לנהוג באופן זהה לגבי כולן , ושמותיהן שונו . עם זאת אני מודעת לקושי לשמור על פרטיותן המוחלטת של הנחקרות , גם אם שונו שמותיהן , במציאות הישראלית ה"צפופה , " ובעיקר כאשר מדובר בקהילות ספציפיות ומזוהות . יוצאים מן הכלל הם הבמאים , שהביעו רצון להיקרא בשמם . מינם של הנחקרים ( או , כפי שקרה לרוב — מינן של הנחקרות ) יצר שאלות הקשורות בניסוח ושפה . השפה העברית , המבחינה בין זכר לנקבה , הציבה בפני בעיה בעת שניסיתי לנסח משפטים מכלילים לגבי הקבוצות , ובעיקר לגבי הבמאיות . רוב הקבוצות המשתתפות במחקר עבדו עם במאיות נשים , ורק את קבוצת האסירות ליווה במאי גבר . לפיכך לא תמיד נשמר הכלל הנהוג בעברית , להשתמש בלשון זכר במקרה של דיון בשני המינים , שכן הוא נראה לי לעתים כבלתי מתאים בעליל ... באשר לשאלת "המרחק הנחוץ" לצורך קיום מחקר בעל איכות ותוקף , אני מקווה להיענות לאתגר שמציב שוקד , הטוען כי מבחנה של האנתרופולוגיה וסיכוייה לעתיד נעוצים דווקא ביכולתם של החוקרים לערוך מחקרים בקרב קהילותיהם , וכי השתייכותו של החוקר לחברה אותה הוא חוקר מציידת אותו בכלים יעילים להבנתה ( שוקד , . ( 1998 להערכתי , לזהותי כאשה , לתפישת עולמי ולהיותי אזרחית באותה חברה בה מתקיימות קבוצות התיאטרון הקהילתי של הנשים , יש משמעות מרכזית במהלך המחקר ובמסקנות המופקות בו . במלאכת "התזמור" המורכבת נעשה ניסיון לערוך הפרדה בין הבדיקה הטקסטואלית ( חקר ה"תוצרים ( " לבין החקירה האתנוגרפית ( חקר ה"תהליכים . ( " עם זאת , עקב טבעה המלאכותי של ההפרדה , נוצרה כאן עבודה הנתונה בין ארגון מוקפד על פי ההיבטים המרכזיים של תיאטרון הנשים הקהילתי , לבין זרימה , לעתים אסוציאטיבית משהו , של התרשמויות , עדויות , היגדים ותוכנות , בין חלקיה השונים . התיאטרון הקהילתי הינו תחום חי ומתפתח בישראל של העשורים האחרונים . המחקר העוסק בו מתחיל להתרחב גם הוא , מתוך נטייה הולכת וגוברת לראות בו מרכיב חשוב בעשייה התיאטרונית והתרבותית . יש לקוות , כי עבודה זו תתרום לחקר התהליכים הבאים לביטוי בתיאטרון הקהילתי כמפגש דינמי בין תיאטרון לחברה , תוך התמקדות בייחודה של העשייה הנשית בו . כמו כן אני תקווה , כי עבור אלה העוסקים וקשורים בתיאטרון הקהילתי , על הבמה , באולם ומאחורי הקלעים — יהיו פרקי הספר מקור להתבוננות , להשראה , להבנה ולפעולה בתהליך היצירה .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help