sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר הספר , המוגש בזה לקורא , לא נועד לשמש מבוא או מורה דרך לפילוסו פיה יהודית . מטרתם של עיונים אלה היא לברר באורח שיטתי את מערכת היחסים בין הפילוסופיה היהודית לפילוסופיה הכללית . תוך כדי כך ייבחן מעמדה של הפילוסופיה היהודית כדיסציפלינה מיוחדת במסגרת הפילוסופיה הכללית . לסוגיה הזאת מוקדש בראש ובראשונה השער השלישי , האמצעי , של הספר . בשני השערים הראשונים נידונים בעיקר נושאים פילוסופיים כלליים , כגון מהות הפילוסופיה , תפקידה ומטרותיה , הקשר בין פילוסופיה לדת וכדומה , כפי שהם משתקפים , בין היתר , גם בהשקפותיהם של ההוגים היהודיים . שני השערים האחרונים מתמקדים בכמה בעיות יםוד של הפילוסופיה היהודית ובתמורות שחלו בה במשך הדורות , וגם כאן תוך הדגשת יחס הגומלין שבין הפילוסופיה היהודית והכללית . ההתייחסות העיונית היא , בעיקר , לבעיות העולות מתוך המחשבה הפילוסופית - הכללית והיהודית - של העת החדשה , של זמננו . עם זה , מן הנמנע היה להתעלם מהמקום המיוחד שתופסת הפילוסופיה היהודית של ימי הביניים - ובראשה מישנתו של הרמב"ם - במחשבת ישראל לדורותיה . הפילוסופיה היהודית של ימי הביניים , מן המאה התשיעית ועד המאה החמש עשרה , רשמה את הפרק החשוב ביותר בתולדותיה של המחשבה היהודית ; רובן של הבעיות המעסיקות את ההגות היהודית המודרנית נוסחו כבר אז . מן הבחינה הזאת הדיון המתנהל כאן הוא במהותו שיטתי ולא היסטורי . ההתפלספות מהווה חלק בלתי נפרד של ספר זה , מעצם טבעו , ולכן גם התייחסות המחבר לנושאים , בחינתם ונקיטת העמדה כלפי הבעיות , משקפות את גישתו הפילוסופית , ואולי אף מותר לומר את טעמו האישי , והאחריות לכך היא עליו בלבד . תודתי נתונה להוצאת הקבוץ המאוחד , שמטעמה מופיע ספר זה , על תשומת הלב האוהדת שהקדישה לו . ברצוני להודות לגברת חיה ארגמן , שקראה את כתב היד והעירה הערות מועילות . תודה מיוחדת אני חב

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help