sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פתיחה " מ ^ מור .-לדוד ה ' לעי לא .-אחסר בנאות ךשא נלביצני על מי נפשי ישובב ? נחני במעגלי ^ ךק למען מנחות ינהלני . \^ מו . גם כי אלך ג גיא צל מן ת לא אירא רע כי אתה עמדי , שגק \ ף ןמשענתךהמהינסמני . תערךלפנישלחןנגדצ ~ רי , ךשנתב ! 9 ^ ך לאשי , כוסי רויה . אך טוב וחקד יללפוני כל ימי חיי , ושבתי 5 בית ה' ל >< ך ימים . " ( תהלים כג , א-ו ) תחושת השלווה העמוקה ורגשי הבטחון אשר מזמור זה משרה על הקורא גרמה לו להיות אחד המזמורים השגורים ביותר על שפתותיהם של מליונים רבים , יהודים ונוצרים , בכל רחבי העולם . לא ייפלא אפוא אם ישאל השואל : על מה ולמה ראה מחבר ספר , שעניינו המדבר הקשוח והיבש , אשר מעבר לכל פינה בו אורבת סכנה , לפתוח את דבריו דווקא במזמור המתאר נאות דשא ומי מנוחות , מעגלי צדק ואוירת בטחון מוחלט ? התשובה לכך תינתן לאורך כל הספר , בכל אחד מפרקיו הנושא בכותרתו את אחד מפסוקי המזמור הזה . בפרקים אלה ניווכח , כי במזמור זה מרוכזות בתמצית חוויות ותחושות שפקדו את דוד הצעיר בנדודיו במדבר , ובתוך כך הן מהוות כלי כידי המשורר להעלאת זכרונותיה ותקוותיה של האומה כולה , כפי שהובעו בפי נביאי ישראל . " ומשה היה רעה את-צאן יתרו חתנו כהן מדין וינהג את הצאן אחר המדבר" ( שמות ג , א ) -אמר רבי יהושע : למה היה רודף למדבר ! לפי שראה שישראל נתעלו מן המדבר , שנאמר " מי זאת עולה מן המדבר - " ? שהיה להם מן המדבר המן והשליו והבאר והמשכן והשכינה , כהונה ומלכות וענני . "כבוד ( שמות רבה ב , ד ) " מי זאת עולה מן המדבר " ? ( שיר השירים ג 1 ( , ח , ה ) - עילויה מן המדבר , חילוקה מן המדבר , מיתתה מן המדבר ,... תורה מן המדבר , משכן מן המדבר , סנהדרין מן המדבר , כהונה מן המדבר , לויה מן המדבר , מלכות מן המדבר ... וכל מתנות טובות שנתן הקדוש ברון הוא לישראל מן . "המדבר ( שיר השירים רבה ג , ראש פסקה ה )

נאות קדומים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help