sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:456

השמיט את הפירוש הראשון והשמטה זו הצריכתו להשמיט גם מלת אני , " שלא באה , " כאמור , אלא לשם ניגוד לפירוש שקדם . כמו כן הפסוק , אלמא כל שמאמין בשניהם הס משתחוים להבל וריק" יש לזקוף על חשבון המעבד . על כל פנים ברור שלא בעל ,, ערוגת הבושם" הוא המדבר במלת שמעתי , " אלא המגיה האלמוני 10 ב מחזור " " ויטרי" — הפירוש בלי התשלובת נשתמר בכתב יד קיימבריג' 26 ) or . 790 ב 27 — א . ( והרי שלושת המקורות לשם השוואה : כ"י קיימבריג ... ' תומך גורלי . להבל וריק ע"ז . ומתפללים א' אל לא יושיע פ"ה = ) פסוק הוא ) בישעיה . מחז"ו כ"י ב '' מ ... 655 תומך גורלי . [ להבל וריק לע"ז . [ ואני שמעתי [ להבל ולריק בגי' ישו ומחמט ומתפללים ללא יושיע ] כד"א ומתפללים לאל לא יושיע . ערוגת הבושם ... תומך גורלי . שמעתי שכד יש להתפלל להבל ו [ ל ] ריק כי בגימ' ישו ומחמט , אלמא כל שמאמין בשניהם הם משתחוים להבל וריק . ומתפללין לאל לא יושיע , ™ בישעיה . מלבד הגימטריה ,, להבל ולריק" המשמשת רמז לישו ומחמט יתד הומצאה גימטריה אחרת המצרית רק ב כלבו , " והיא שהמלים לאל לא במשפט ,, ומשתתוים לאל לא " יושיע" רומזות » ל מחמד שערכו המספרי של שמו , כשהוא נכתב בדלי"ת * , הוא . 92 הפיסקה ב כלבו , " על כל מהדורותיו , לקוייה בהשמטת השמות ונטשטשה משמעותה . " והרי הפיסקה המשוחזרת : עלינו לשבח . עלינו בגימטריא ומעומד . " להבל וריק . וריק " בגימטריא [ ישו . [ לאל לא בגימטריא [ מחמד , [ רש אומרים להבל ולריק שיש בהן בגימטריא [ ישו ומחמט ] . 10 כבר העיר אויבך ( שם , ח"ד , עמ' , ( 138 שבפירושי התפילות ,, הרבד . המחבר להשתמש במפרי דבי רש"י . " לדעתי יש לפקפק הרבה אם ר' אברהם בר' עזריאל הוא שהכניס את פירושי התפילות לתור חיבות . מסתבר יותר , שכתב יד ,, עתגת הבושם" הושלם ע"י אלמוני . . 11 על ההוספות ב ,, מחזור ויטרי" ראה כתבי ר' אברהם עפשטיין , וו"א , עמ' רפז , הע' . 12 . 2 המלים בסוגריים מרובעים ניתנות לקריאה ע"פ רישומי האותיות . . 13 השוני בניסוח חלקו הקוני של הפסוק בשלושת המקורות המובאים בזה משקף את חילוקי הדעות שהתקיימו בנידין זה . בעוד שהפירוש המיוחס לראב"ן ( כ"י קיימבריג ( ' נקט בגירסה המקורית המבוסמת על נוסח המקרא < אל אל לא יושיע , הרי בערווגת המושם מופיעה הגירסה המתוקנת : לאל לא יושיע . על שתי גירסאות אלו קרא ר' יהודה ronn תגר ? ודרש במפגיע גירסה המעמידה את הנוסח על שתי מלים : ללא יושיע . וזוהי גירסת מחזור ויטרי , " ודאה להלן עמ' הבא והעי 16 ולעיל הע' . 14 " . 8 בשאר המקורות המצוטטים במאמר זה נכתב ,, מחמט" בטי"ת ; כאן הגימטריה דורשת מחמד בדלי"ת .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help