sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:389

ברקען של שורות אלו עומדות כנראה שתי בעיות פרשניות הידועות מקדמת דנה . הראשונה נוגעת לאור שעליו מדובר בפסוק 'ויאמר אלהים יהי אור , ויהי אור' ( בראשית א , ג , ( והשאלה היא : לאיזה אור כיוונה תורה ? לא ייתכן שזהו אורם של השמש , הירח והכוכבים ( מקורות האור הידועים לנו , ( שהרי אלה לא נבראו עד היום הרביעי לבריאה ; אם כן מהיכן אור זה כבר ביום הראשון ? אסכולה פרשנית אחת סברה שהאל ברא ביום הראשון אור מיוחד , המסוגל להאיר את כל העולם כולו . לאחר שהסתיים תהליך בריאת העולם , ביום השישי , נגנז אור זה ולכן אין הוא נראה עוד . - ' הסבר זה נמצא למשל בחזון עזרא ד , מ :, חנוך ב יא , יב ( כך לפי המספור המצוי בספרים החיצונים [ מהדורת א' כהנא , [ ירושלים תש"ל , עמ' קיז ; לפי מספור אחר כתוב זה מצוי בחנוך ב כה , ג : [ Slavonic Apocalypse ot ] Enoch ' , J . C . Charlesworth [ ed . ] . The Old Testament Pseuclepigrapha , 1 , F . I . Andersen , ' 2 מזמור לבורא ( מסומן בחץ , ( מתוך מגילת תהלים , , 11 Q ? טור כו

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help