sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

" מי יכחיש את העובדה ששלושים שנים מחיי ביליתי לשווא תוך התמדה , סבלנות , מתינות וענווה בנקישה על דלת נעולה וחסומה ? ומה היו פירותיה של המתינות הזאת ? בשלושים השנים שחלפו נחקק המספר הרב ביותר של חוקים המגבילים את זכויותינו ואת התפתחותנו וצעידתנו קדימה , וביום אנו נמצאים בשלב שכמעט אין לנו זכויות כלל וכלל " . גם לאחר 1949 נותר הקונגרס נחוש בדעתו להימנע מנקיטת פעולות אלימות . אולם אז חל שינוי בדרך המחאה החוקית , שבעבר נשמרה בקפדנות . השינוי בא לידי ביטוי בהחלטה למחות נגד חוקי אפרטהייד מסוימים על ידי הפגנות ; אמנם הפגנות שאינן חוקיות , אך הפגנות שקטות . בעקבות החלטה זו פתח הקונגרס בשורת פעולות מחאה והתנגדות . אני מוניתי להיות אחראי על המתנדבים , ופעילותנו נשענה על עקרונות ההתנגדות הפסיבית . על אף שיותר מ 8 , 500- אנשים שמחו נגד חוקי האפרטהייד נעצרו והושלכו לכלא , לא היה כל מקרה של מעשה אלימות במהלך המבצע מצד מתנגד כלשהו . אני ותשעה עשר מעמיתי הורשענו על רקע התפקיד שמילאנו בארגון הפעילות , אך גזר הדין נדחה , בעיקר כי השופט נוכח לדעת שבמשך כל הפעילות הקפדנו הקפדה יתרה על סדר ומשמעת ועל אי אלימות . באותה עת הוקם אגף המתנדבים של הקונגרס , ואז נשמע לראשונה המושג אמדלקופה : המתנדבים נדרשו להתחייב בשבועה לשמור על כמה עקרונות . במשפט זה אמנם הוצגו ראיות הנוגעות למתנדבים ולשבועותיהם , אך הן הוצאו לגמרי מהקשרן . המתנדבים אינם , ולא Amadelakufa 4 פירושו : "המוכנים להקריב /< ת עצמם . "

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help