sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מקומת אדם , ולחוש כבעיר רפאים הממשיכה לשמור על צללית עיר אופיינית , כמו רישום פחם גס תלת ממר , חרף החורים והכרםומים האגרסיביים בפלדה , המייצגים את עקבות הקלעים , הפגזים והפצצות . במב 0 מקרוב זוהי עבודה פיםולית רחבת ממדים וקודרת במיוחד , אך שרפת צינורות הפלדה המרובעים וחירורם באמצעות מכשיר ההלחמה עשויים לגרור פרשנות נרטיבית . הפיתוי להשתמש באש ובתוצאות השרפה כדי לבטא מחאה , אסונות ומלחמות אזרחים מובן בעינ , " אך ביצירת אמנות הוא אינו מחויב המציאות . התפנית הדרמטית - ה " טוויסט " המעוות את הצורה הטבעית ואת משמעותה - שהייתה כה אופיינית לעבודותיה הקודמות של חאטום , יצרה מתח והותירה רושם עז על הצופה , נעדרת הפעם . בהודעה לעיתונות מטעם הגלריה נכתב "שרבות מן הססרוקטורות בעבורה זו מתקשרות לבניינים ספציפיים בביירות , עיר הולדתה של חאטום , " אולם זיקה זו אינה מסבירה את העבודה מעבר למובן מאליו ואינה נותנת לה תוקף . אשתקד הציגה חאטום במרכז לאמנות בביירות מגדל אחד בלבד nin'D NIDW , ( Bourj ) של אחד המגדלים הקסנים ב " בונקר . " העבודה הרחבה הנוכחית התפתחה למה שהיא היום רק לאחר מכן . " תכן שהמבקרים בביירות , שחוו את ימי ההפצצות והקרבות בעיר , התרשמו יותר ממבקרים זרים בלונדון , כמוני , כשזיהו במיצג את הבניין המסוים המוכר להם . העבודה השלישית ( שהוצגה לראשונה בוונציה , ( 2009 ערים תלת ממדיות , ( 3-D Cities ) היא , למעשה , עבודת פיסול עדינה במפות נייר . בחדרון הגלריה הקטנה מוצגים שלושה גיליונות של מפות משולבות , מפת רחובות עם מפה פיזית , מוצמדות לשולחנות שדה קלים ומתקפלים . שלוש המפות מייצגות את הערים ביירות , בגדאד וקאבול בקנה מידה ק 0 ן ומודפסות על נייר בגודל 1 x 1 מ י . צבעוניות המפות ויופיין מפתים להתחיל ל " 0 ל באצבעות לאורך נהר הפרת או לצעוד על הס"לת של ביירות , כך שבמב 0 ראשון כמעס אין מבחינים כי בכל מפה חתכה חאנוום מתוך מעגלים קונצנטריים ק 0 עי קשתות , כשם שנעשה בפנסי רוח מן המזרח הרחוק , וכך דחפה למעלה / למטה ממישור המפה את אזור המעגלים . כתוצאה מן החיתוך מופיעות על המפה הדו ממדית צורות תלת ממדיות דמויות גבעות ועמקים עדינים . בעזרת החיתוכים המדויקים יצרה חאטום טופוגרפיה עירונית חדשה , כזו שאינה תואמת לקווי הגובה המקוריים של המפה . העיוות והמתח המתקיימים בין שתי הטופוגרפיות , מרמזים על אסון המלחמה שפקד ערים אלו ועודנו מאיים עליהן . חאטום יצרה , למעשה , "טופוגרפיה סמלית " של מכתשי פצצות קטלניות וערמות של הריסות בניינים , רחובות וחלקי רבעים בכל עיר מותקפת . בהודעה לעיתונות נאמר כי "העדינות הפיסולית של עבודה זו מעידה על ההשלכות השליליות והחיוביות של המלחמה , על השילוב בין כוחות ההרס לבין כוחות השיקום . " חאטום רואה בעיר הבירה המודרנית את מקום העימות הצבאי והפולים הבינלאומי והבין עדת . 1 עיר הבירה העכשווית הפכה להיות מגרש משחקים של יריבים שונים , ולפיכך הופכת , בהכרח , למוקד ההרס . יצאתי מהתערוכה כשההרס בעולם ובארץ מלווה אותי . אף שלא הוצג ולו תצלום אחד של נפגעים או של אש , הצופה חווה חרדה לבאות והכרה ברגישות תנוחת הנדנדות , העלולה לגרום טלטלה גם במפות של טריפולי , של דמשק ושל ירושלים . ?

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help