sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

? niD'D האישי של ד , לוחמת המוסד " כלוחם בודד עליך למלא תפקידים רבים כאילו היית פלוגה שלמה - כל מעשיך נחשבים ומהווים חלק מהפאזל הכללי של המערכת" " לא ממש תכננתי להתחתן , אבל האפשרות להיות עם ש . ולשרת את המדינה קסמה לי . כשהציעו לי לקחת חלק בעבודה , הסכמתי ואז התחיל תהלין אוון של בחינות ובדיקות להתאמתי לתפקיד . ש . ואני סיכמנו בינני שיוצאים לשליחות ביחד וזאת רק בתנאי שאני שוות ערן , בדיוק כמוהו ומתגייסת בזכות עצמי . " ד . עברה את תהליך המיון והתקבלה פורמלית לשרת במוסד . סיפור היכרותם של ד . ילדה טובה ויפה מעיר קטנה במרכז וש . קצין תותחנים צעיר שהגיע ארצה כנער פליט , החל בראשית שנות החמישים . כבר אז חיזר אחריה במרץ אבל , נימוסיו וגינוניו האירופאיים לא נשאו חן בעיניה כתחילה . ד . התגייסה לצה"ל ובמהלך קורס קצינות גילתה אותו משרת בבסיס הסמוך , היא לא ידעה דבר על פציעתו בקרב באחת מפעולות התגמול וגם לא על כך שקיבל את עיטור העוז על גבורתו כקרב . מדי פעם התראו ביוזמתו ונפרדו ביוזמתה . במהלך שירותה הצבאי הגישה ד . את מועמדותה לתחרות הארצית של מלכת היופי של ישראל וזכתה באחד התארים , מה שהביא כבוד גדול למשפחתה ולעירה . בתום השירות התקבלה לעבודה בלישכת התיירות הממשלתית ותמונותיה כיכבו במודעות הלישכה . ביום העצמאות ה11- למדינה נפגשו שוב והפעם , נעתרה לחיזוריו . ד . שאפה להתקבל לאל-על ולשרת כדיילת אוויר , הדיסקלציה הקלה שלה כמעט עמדה לה למכשול ובנוסף לקשיים , הטיל ש . ווטו על הרעיון . בסופה של ההכשרה באל-על ולאחר שלא התראו כשלושה חודשים שלח אותות פיוס ורצון טוב לביתה "הגיע זר פרחים ענק שעשה רושם מצויין על אמא שלי . " הקשר בינהם הפך לסיפור אהבה , הוא שירת בצבא והיא עבדה באל-על . שנתיים לא פירגנה לעצמה חופשה ראויה וכשסוף סוף עשתה פסק זמן , נחה וטיילה , הגיע מברק מש . "אנא חזרי הביתה מהר . " ד . קטעה את חופשתה , בשובה סיפר לה שקיבל הצעת עבודה מעניינת בחו"ל מטעם משרד ראש הממשלה אך הוא מתנה את הסכמתו בכך שינשאו ויצאו ביחד . " לא ידענו לקראת מה אנו הולכים , מה טיבה של "העבודה המעניינת . " התפיסה הכללית היתה שלא שואלים שאלות וממילא לא קיבלנו תשובות . כל אחד מאיתנו הוכשר בנפרד בהדרכה אישית , הטילו עלי משימות שונות וזה מאוד מצא חן בעיני . היה בזה הרבה דמיון ומשחק , תעוזה ואתגר . היתה תחושה נהדרת שאנחנו עתידים לפעול למען המדינה . המטרה היתה מאוד חשובה והיה לנו אחד את השני - מה שנסך בי הרבה ביטחון ואומץ . השליטה שלי בשפות שופרה כמהלך ההכשרה , יכולתי לפטפט סימולטנית בפולנית שהבאתי מבית הורי , באנגלית ששיפצתי באל-על , בגרמנית שלמדתי מאמא של ש . ואפילו בצרפתית שלמדתי בילדותי . " ד . מספרת שבמלחמת העולם השנייה הוצב אביה במצרים כקצין בצבא הוד מלכותה , בתום המלחמה הצטרפו אליו האם , אחיה בין החמש והיא , בת השבע . הם התגוררו במעדי ולמדו בפנסיון צרפתי . כששבו ארצה הסתבר ששכחה את השפה העברית , ד . נאלצה להישאר כיתה . ? במהלן ההכשרה כבו הוחווו לכם שתאלצו לחיות בזהות שאולה , זה לא הפריע לן ! מבחינתי ברגע שהודיעו לי שאני מתאימה לתפקיד לא היתה לי שום בעיה . יוסקיה , מפקד היחידה ואנשיו נתנו לנו תחושה של כח וביטחון . היה ברור לנו שאם צריך הוא יהפוך למעננו עולמות . לי לא היה ספק שאעשה כל מה שיידרש ממני ואף מעבר לכך . באופן אישי הייתי מוכנה להתנדב גם אם היו פונים אליי לבד , האמנתי ביכולתי ורציתי לשרת את המדינה . ד . משמשת היום כמנ"כלית בחברה פרטית , גם היום היא נשמעת חדורת התלהבות , ב1994- התאלמנה , ש . שותפה לחיים ולעבודה נפטר ממחלת הסרטן , עד יומו האחרון עבד ופעל בשירות המדינה . תכולת הבית רובה מעשה ידיו ואת הקירות מעטרים ציוריו . העובדה שש . היה עיוור צבעים רק תרמה ליצירת קומפוזציות מעניינות ושילובי צבעים יחודיים בנופים שרקם אל הנייר והבד . ? היתה לכם השערה לגני התפקיד המ » ועז ? חשבנו שאולי נישלח לגרמניה ; מכמה סיבות , ראשית , למדנו גרמנית במרץ רב והיו כרקע דיבורים על פיצויים שגרמניה תשלם למדינה , סברנו שנעסוק ברכש , אבל האמת היתה שלא היה לנו שמץ של מושג על העתיד לבוא . ? פחדת ! בוודאי שלא , הרי לשם כך הוכשרתי , כמובן שלא העלתי בדעתי שגרמניה תהיה תחנה ראשונה בדרך שבמהלכה נישלח לארץ יעד . כתום ההכשרה יצאה ד . לתחנת ביניים בגפה . ? אישה לבד בעיר זרה , איך הרגשת ! למרות שאני "לא טובה , " בלשון המעטה , בלהיות לבד ולמרות שהייתי מאוד בודדה , ידעתי שהפרק הזה זמני ושההמשך יהיה ביחד עם ש . היתה לי מטרה להצליח , מה גם שבתהליך ההכשרה יוצקים כחניך תחושה שהוא לוחם בודד כנגד כל העולם ועליו למלא תפקידים רבים 4

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help