sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:18

ראשי נתיב לדורותיהם הספציפי , הוא אינו מכיר את הארגון ואת אנשיו . הוא עשוי להיות חסר בטחון ולהיות מונחה בידי יועצים שאולי אינם טובים דיים . האם יכולים להתמנות לראשי שירותים אנשים מהמגזר העסקי , או , מה היתרון של אלופי צה"ל עליהם ! כמות הפיגועים שהיתה בארץ בפברואר מרץ 96 י היתה יכולה למוטט אדם חיצוני , מכאן שרק חוסן נפשי כמו שלדעתי יכול להירכש רק בשירות או בצה"ל יכול לעמוד במבחן בעת קשה . האם יש במינויים של ראשי שירותים קורטוב של פוליטיזציה סמויה או גלויה ! אין לי ספק שבמינוי פנימי אין היבטים של פוליטיקה מפלגתית - ההיבט מקצועי נטו , אף אחד לא מבקש לראות כרטיס חבר במפלגה אבל במינוי חיצוני עשויות להילקח בחשבון גם תפישות עולם של המועמד ואולי אף יותר מכך . בהקשר זה סיפרו על מי שהיה ראש השירות עמוס מנור , כשעמדו למנות אותו לראש , שאל זלמן ארן ז"ל אישיות ממלכתית בכירה - איך זה שאתה בוחר את עמוס מנור לראש שירות , הרי הוא לא "מפאיניק" וגם משחק טניס ? יש סיבה להחליף ראשי שירותים כשמתחלף שלטון ? אין בכך כל טעם או צורך . אם יש אמון וראש השירות מתפקד כראוי אין היגיון להחליפו וכבר הדגשתי שהמינוי הוא מקצועי ולא פוליטי . כיום משרתים שלושה ראשי שירותים ללא נסיון מודיעיני מקצועי מה דעתן על כן ! לתפיסתי הם אנשי מודיעין לכל דבר ועלינו לראותם ככאלה . הם עובדים עם אנשי מקצוע בתחום ואני סומך עליהם בכל מאודי . שיטת המינו"ם של ראשי השירותים המקובלת כיום - נראית לן נכונה ! השיטה הקיימת מאפשרת הפרדת סמכויות על מנת שלא לתת את כל העוצמה בידי רה"מ , כשהוא גם שר בטחון ממילא הוא ממנה ו / או מאשר את כל השלושה , במקרה כזה חשוב שמי שפועל לצד ראש הממשלה ושר הבטחון יהיה בעל אישיות דומיננטית עצמאית כמו כשילוב של רבץ ז"ל ופרס . חייבת להיות זווית ראיה נוספת להתיעצות זה תפקידו של מספר שתיים בממשלה - שר הבטחון או שר החוץ לדוגמא . מה עמדתך על פרסום שמם ותמונתם של ראשי השירותים ? הפרסום הוא כמעט נחלת הכלל . היריבים יודעים מיהם ראשי השירותים שלנו , ראש אמץ היה תמיד גלוי לציבור . אין סיבה שהאזרח הקטן לא ידע מיהו ראש השב"כ , מה גם שהחשיפה מחייבת את האיש בקודים התנהגותיים במשך 24 שעות ביממה . ראש שירות גלוי שיכול לצאת לתקשורת להסביר דברים או לעמוד לביקורת , עושה שירות טוב למערכת , להבדיל מהשב"כ , במוסד שעיקר פועלו בחו"ל אין סיבה לפרסם את הראש . האם משן המינוי צריך להיות קצוב מראש ! אני לא רואה סיבה למה להפסיק מינוי טוב מלבד העובדה שמשך ומן ארוך מידי בראש המערכת עלול לגרום לנושאי תפקידי מפתח לברוח . אם ראש השירות ממלא את תפקידו על הצד הגרוע אני בעד הסקת מסקנות אישיות והכי מהר שאפשר . האם יש פרמטרים להצלחה של ראש ארגון ? מהי הצלחה ! כאופן אבסורדי ככל שחוליית מחבלים מצליחה לפגוע יותר מפעם אחת - ההצלחה שלך כארגון גדולה יותר עם התפיסה , אם הצלחנו למנוע פיגוע - עמד ראש הארגון במשימה אבל אין לזה כותרות והילה . ההצלחה של ראש השירות תהיה אם יידע לעשות סדרי עדיפויות מבחינת ניהול הזמן של אנשיו - האם עכשיו מניחים למרדף בעקבות יחיא עייש , או מתרוצצים על הגבעות בחיפוש אחר חולייה קטנה שעלולה לפגע . ראש ארגון יצליח רק אם ידע לאתר ולהעריך נכונה מהן הסכנות הכי משמעותיות למדינה וידאג לטפל בהן . הנסיון מלמד שבדרך להצלחה יש הרבה כשלונות , הסיכוי שדבר קיצוני יקרה הוא אולי שני אחוז אבל כשזה קורה זה המאה אחוז של המקרה . אתה עובד 30 שנה בשביל שנייה אחת - אם סיכלת ומנעת אסון זוהי הצלחה ולא בטוח שתהיה לזה כותרת . ח"כ גדעון עזרא פרש משירות הבטחון הכללי בתחילת שנת ' 95 והפך ליועץ חיצוני בנושא טרור לשר לבטחון פנים משה שחל , הוא עסק בעיקר בנושאים הקשורים לאזור ירושלים וקו התפר וכן היה מעורב בשחרור אסירים , באותה תקופה התמנה למנכ"ל חברת 'איתוראן ומאז חודש דצמבר האחרון משמש נשיא החברה . בחודש ינואר ' 96 הצטרף כחבר למפלגת הליכוד ובפריימריס שהסתיימו בחודש מרץ נבחר למקום ה12- ברשימת הליכוד . גדעון עזרא חבר בוועדת חוץ ובטחון של הכנסת , כולל בוועדת המשנה למודיעין וכן חבר בוועדת הכלכלה . ניצה צמרת יהודה למידות כיהן , בין השנים : ' 81 - ' 86 יעקב קדמי מונה ב92- י נין השנים : 92 י 86- י

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help