sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

זה , משימתו לא הייתה פשוטה כלל ועיקר . לעתים קרובות התייחסו אליו בעוינות כאשר סירב לשבת במחלקת ה " ניגרוז , " הכושים , ברכבת או בספינת הקיטור ; אספסוף שתמך בעבדות הפריע לא אחת באסיפות ותקף שחורים בכמה מקומות במדינות המערב . בתקרית שכזו באינדיאנה נשברה ידו של דאגלס לאחר שהותקף בידי חבורת בריונים . ככל שהוסיף להרצות כן השתפרה יכולתו כנואם . ב1844- הוא נתקל בהתנגדות כלשהי גם מצד מתנגדי העבדות עצמם , אשר האמינו כי יהיה נכון , יעיל ומועיל יותר מצדו לספר רק על מה שהתנסה בעצמו ולהותיר לאחרים את הפילוסופיה , את הרטוריקה ואת פירוט מטרות המאבק נגד העבדות . אכן , בתור עבד שנמלט מהדרום רק שנים מעטות קודם , נראה דאגלס , " הכושי האינטליגנטי והרהוט , " משכיל מדי . בדווחו על הרצאה שנתן , כתב ה ליברייטור כי רבים מקהל מאזיניו סירבו להאמין לסיפוריו ; איש לא הבין כיצד אדם שהשתחרר אך לפני שש שנים משעבוד , ומימיו לא למד בבית ספר , יכול לדבר ברהיטות שכזאת , בלשון מדויקת כל כך ולהפגין כושר חשיבה כזה . וכך , בעוד אמינותו מותקפת ושמו הטוב מונח על כף המאזניים , החליט דאגלס להשיב ליריביו ולהוציא לאור את סיפור חייו . במהלך חורף 1844-5 הוא גולל על הנייר את כל העובדות , לרבות שמותיהם האמיתיים של כל האנשים והמקומות הנוגעים לשנות עבדותו . במאי 1845 הוציאה לאור " האגודה האמריקנית נגד העבדות " בבוסטון את 125 העמודים של עבד אמריקני ב 5 , 000- עותקים . הספר מדגיש כי דאגלס הוא מחברו היחיד , והוא

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help