sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

נפתי ק » נן ז " ל - מחשבות לזכרו היפים בדפים ששרטט נפתי בתולדות המודיעין הישראלי - נשארו גנוזים במרתפי המוסד . החרדה היתה בבחינת קו אופי שורשי ובסיסי באישיותו של נפתי . החרדה למדינה - החרדה לתחומי עיסוקו - החרדה למשפחה - לאשה , לבנות . המודעות למכשולים וההתנסות האישית בהתגברות עליהם . קו אופי שני נמתח אצל נפתי - בראייה הריאלית והמפוכחת שלו כלפי מעשיו שלו - מעשי זולתו - מעשי המשרד והשירות בהם פעל . נפתי היה בזמנו דמות רבת כוח במה שמכונה בעגה שלנו "המערכת . " הוא יצא ובא אצל ראשי ממשלה ושרי חוץ וביצע אין ספור שליחויות ברחבי העולם . הוא פגש בשרים ובשועים , בנשיאים , במלכים ובקיסרים . היתה לו שליטה במגזר רחב , רגיש , והכרחי של עשייתנו , הוא נהנה מאמון ללא גבול של הממונים עליו . אחר היה ניתק מקרקע המציאות - היה נוסק אל-על ומשווה לעצמו דמות והילה . לא נפתי ; הוא טרח תמיד להתפכח ולהתאזן בקורטוב של הומור - של צחוק בריא כלפי הזולת , ולא פעם של צחוק כלפי עצמו . נפתי ידע את סוד האימרה "כך חולפת לה תהילת עולם SIC TRANSIT . " - GLORIA MUNDI בעיצומה של התהילה - והוא לא התרפק על מנעמי השררה ועל פרסום נפלאותיו . הוא לא חיפש את התקשורת ואת מעצביה ואם היו מהם שהכירוהו , והיו כאלה , הוא זכה מידם להכרה ולהוקרה . אמרתי כי נפתי יצא ובא בהיכלי השלטון ; הוא היה שליח נאמן , שליח מוכשר , שליח אמון . הוא היה איש אמון וידע תמיד כי גדולתו בהיותו שליח - ולא נתערבבו אצלו היוצרות עד כי יחשוב כי הפך משליח לשולח . הוא גילם בעשייתו את שלוש מילות המפתח "לך דומיה תהילה " ( תהילים ס " ה . ( 2 נפתי דיבר אתי על תכניותיו לעתיד ובין היתר גלגל במחשבתו אפשרות לייסד קורס אוניברסיטאי בנושא המודיעין , כשהוא משמש מנחה - מרצה ואולי למעלה מזה . התכנית לא התגשמה . איני יודע אם ניגש מעשית לבחינת ההיתכנות שלה . מכל מקום ככל שאני חשבתי בדבר - הגעתי למסקנה שאין המודיעין האמיתי יכול לשמש נושא לאקדמיה שכן , המודיעין אינו מדע , המודיעין הוא אומנות ובדרגתה הגבוהה ביותר-אמנות . נפתי היה רב-אמן וכך הכירוהו והוקירוהו מבית ומחוץ . היפים בדפים ששרטט בתולדות המודיעין של ישראל נשארו גנוזים במרתפי המוסד לצד דפיהם של אחרים ; חבריו לדרך וחבריו למעשה . רק הגניזה מאפשרת לממשיכים להלך בצידי הדרכים להבטיח ולאבטח את דרך המלך . רק הדומייה נותנת בידי פורצי הדרכים להעפיל מעלה מעלה - בנתיבים שאין להם סוף ולגבהים שאין להם גבול . כאשר אנו מעלים את זכרו של נפתי - אנו מספרים בגדולתו ומצדיעים לשתיקתו . ? א . ין ^ ג ? '* & י > ^/ - גיא פיגר , נכדה של הגב' אביבה וקסלר , שזכה ב"תזזרות המוסיקה ע"ש נפתי קינן" בשנת . 1992 זכה גם השנה במלגה . הפעם מטעם "קח שרת . " ברכות ואיחולי הצלחה בהמשך הדרך , מאחלת משפחת המ . ל . מ . קרן מוסיקה ע " ש נפתל * קינן ז " ל עד היום חולקו 17 מלגות למוסיקאים צעירים . שנה זו היא השנה השביעית לפטירתו של נפתי ; והשנה השביעית לחלוקת המלגות על שמו . בשנים שחלפו חולקו 17 מלגות בין 64 מתחרים . בכל שנה מתמודדים על המלגה מוסיקאים צעירים בני חברי קהילת המודיעין . בשנים שחלפו כמו גם השנה , זכינו לפגוש צעירים מוכשרים אשר בעתיד נראה ונשמע אותם לבטח בתפקידי מפתח בעולם המוסיקה הישראלי . בשבוע חנוכה תשנ '' ד התקיימה התחרות השנתית . השנה נטלו בה חלק שבעה מתמודדים , אשר ניגנו בפסנתר , חליל וגיטרה קלאסית . כל השבעה בלטו בכשרונם ובמיוחד הזוכים אשר הפגינו יכולת מרשימה וכולם בגילאים שבין שלוש עשרה עד שבע עשרה . בחבר השופטים הנכבד ישבו הד סלע , מנהל החוג למוסיקה עתיקה בירושלים , ד " ר עודד זהבי , מוסיקולוג ומלחין והגב ' מירי זמיר קפסוטו , מוסיקולוגית מביה '' ס "תלמה ילין . " הוחלט להעניק לחלילן יובל רמות מקום שלישי ותעודת הצטיינות . במקום השני ובמלגה זכתה מאיה הובני שניגנה בפסנתר ובמקום הראשון זכה ירון הירש אף הוא ניגן בפסנתר . התחרות עצמה בין שבעת המתמודדים הייתה חוויה מוסיקלית אשר העניקה לנוכחים הנאה וקורת רוח מרמת הנגינה שהיתה השנה גבוהה במיוחד . טקס חלוקת המלגות התקיים ב6- ו בדצמבר . בני גלעד , יו " ר מועצת הקרן והד סלע , מנהל המדור המוסיקאלי של הקרן ארגנו השנה שני הרכבים מוסיקאליים יוצאי דופן . הצמד גבי ליפקינד ( צ ' לו ) ודימיטרי שטיינברג ( פסנתר ) והרביעית מיקי כץ , שמואלי בץ ( כינור ) אריה שכטר ( ויולה ) ואניה ספונוב ( כינור . ( ההרכבים ניגנו ברמה מקצועית והעניקו לאורחים חוויה תרבותית מרשימה . בזכות כל המשתתפים , הנגנים , המתחרים וכל מי שנטל חלק בארגון הערב , זכינו לערב מהנה ולהפנינג מוסיקאלי . ן ? וסף פורת .

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help