sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

דו בויז משתמש כאן , ולאורך הספר , בשפה מיתית ומליצית , המזכירה לעתים את השפה התנכית המתארת את בני ישראל דרך סבלם בעבדות , נדודיהם במדבר וניצחונם הרוחני בבואם לארץ המובטחת . ההקבלה בין העברים לבין העבדים השחורים הייתה נפוצה ושימשה לא רק כמסר של תקווה לשחורים , אלא הייתה חלק מהשיח האמריקני הלאומי , שהרי גם המתיישבים הראשונים , הפוריטנים , עשו שימוש במונחים אלה כשבאו לראשונה לאמריקה , שאותה ראו כארץ המובטחת . דו בויז גם מצטט ומאזכר סופרים ופילוסופים מהקנון המערבי כגון שייקספיר , הגל וגתה , שואל מונחים ורעיונות ממקורות קלאסיים ומרבה להשתמש בביטויים ארכאיים עמומים . כל אלה חוברים יחדיו ליצירת סגנון ייחודי ומאתגר , שנתפס לעתים כלא נגיש לקורא הממוצע . הפרק השני בספר , " על שחר החירות , " הוא דיון היסטורי אקדמי על גורל " משרד העבדים המשוחררים , " הארגון שהוקם לאחר שחרור העבדים כדי לשקם אותם ולאפשר להם להשתלב בחברה החופשית . הארגון נתפס בעיני רבים ככישלון חרוץ שהפיח תקוות שווא בציבור הרחב , אולם דו בויז מכיר במהפכניות של עצם קיום ארגון שכזה , ורואה את סגירתו כחריצת גורלם של השחורים בדרום והנצחת סבלם המתמשך . הפרק השלישי , " על בוקר ט' וושינגטון ואחרים , " הינו בבחינת חומר נפץ פוליטי , ובו מבקר דו בויז באופן אירוני ועוקצני את דעותיו הפייסניות של יריבו האידאולוגי , שכמעט מכיר בנחיתותו של הגזע השחור בעודו מסכים לוותר על כוח פוליטי , על זכויות אזרח ועל השכלה גבוהה . בפרק הרביעי , " על משמעות הקידמה , " דו בויז מספר על מסעותיו בדרום הכפרי ועל מפגשו עם האוכלוסייה השחורה המקומית . תמונה יותר מלאה של הדרום , המתואר על ידי דו בויז כאזור שיש בו אדמות עשירות ואנשים עניים , מוצגת בפרקים השביעי והשמיני , " על החגורה השחורה" ו"על המסע בעקבות

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help