sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הוא הודפס במהדורה שלישית כבר ביוני באותה שנה , והוא מהווה אבן יסוד בשיח האינטלקטואלי השחור גם כיום . דו בויז פותח את ספרו ב"ראשית דבר , " שבה הוא מגדיר באופן נועז ונבואי את הבעיה של המאה העשרים כבעיית " מחסום הצבע . " דו בויז מדבר על אותו קו צבע דמיוני המחלק את החברה האמריקנית ללבנים ולשחורים , קו שהלך והתחדד בעשור האחרון של המאה התשע עשרה . בעקבות מתן תוקף לחוקי ההפרדה הגזעית על ידי בית המשפט העליון של ארצות הברית ב , 1896 עלה הצורך להגדיר באופן מדויק מיהו " שחור . " תשובתם של כל המחוקקים במדינות הדרום הייתה כי שחור הוא כל מי שיש בדמו ולו טיפה אחת של דם שחור . (" the one drop rule" ) על כן , כל אדם שהיה לו דם שחור נדון לחיות בסטטוס נחות , ונדון לסבול דיכוי , אפליה ואי שוויון . חוקי הסגרגציה בוטלו רשמית רק ב , 1954 בפסק הדין הידוע בשם " בראון נגד משרד החינוך . " אך בפועל , אי שוויון בוטה המוכתב על ידי " מחסום הצבע" נמשך אל שנות השישים של המאה העשרים , עשור שנודע בשל המאבקים למען זכויות האזרח לשחורים . יש שיטענו כי אי השוויון והיחס המפלה והגזעני בחברה האמריקנית עדיין לא מוגרו דיים . כל אחד מארבעה עשר הפרקים שבספר נפתח בשורת תווים הלקוחה משירי נשמה שחורים , ולצדה ציטוט של שיר מהקנון המערבי ( ביירון , טניסון ועוד , ( מלבד הפרק האחרון , שבו גם השיר הכתוב הוא מהמסורת השחורה . דו בויז מסב את תשומת לב הקורא למשמעות המוזיקה ולחשיבותה המיוחדת בחיי השחורים . התווים , שמקורותיהם ומשמעותם מובהרים על ידי דו בויז בפרק האחרון , " על שירי התוגה , " מייצגים מוזיקה המבטאת את סבלם העמוק של העבדים ואת כמיהתם לעולם טוב יותר . אך יתרה מזאת , בזיווג של שירה שחורה ושירה מערבית טמונה טענה מרחיקת לכת וחדשנית

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help