sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

" כי יפלא ממך דבר למשפט בין דם לדם , בין דין לדין ... ובאת אל הכוהנים , הלוויים ואל השופט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט . ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך ... לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל " . ובכן , זה אופי הדין שמקבל סוקרטס על עצמו , דין חוק המדינה . ואילו איוב דורש מוסר , צדק , נימוק . לא די לו בכך שהאל הוא כל יכול . הוא דורש צדק ומוסר מהאדם , ועל כן עליו לנהוג לפי המוסר — או לנמק ! סוקרטס נאשם בעברות על חוקי המדינה . היה משפט , הייתה לו הזדמנות להשמיע דעתו — שלא נתקבלה " ) ההתנצלות . ( " ומכיוון שהוא העריך את חשיבות החוקים ואת מעמד בית המשפט , קיבל על עצמו את הדין ושתה מכוס התרעלה . לעומתו , איוב , לא ידע למה הורע לו . הרי גם אלוהים אמר עליו " איש תם וישר ירא אלוהים וסר מרע . " הוא , איוב , לא ידע על הניסיון שהועמד בו בדו שיח של האלוהים עם השטן . בשונה מסוקרטס — לא היה משפט , לא נטען נגדו דבר על אודות פגיעה בחוק ובנאמנות לאלוהים , ועל כן , כאיש מוסר וכאיש מאמין הוא דרש הסבר ; הוא דרש דרישה מוסרית . הוא לא יכול להבין על שום מה באו עליו ייסורים . שום כתב אישום לא הוגש לו ... לכן סוקרטס — היינו " אתונה" — שונה מ"ארץ עוץ . " סוקרטס נמצא במגרש הארצי האנושי . איוב אין לו אלא אמונתו באל , הידיעה שלא חטא , ועל כן הוא נאבק על צדק ומוסר , וזאת בלי להאשים את אלוהים , אלא לדרוש הסבר לאי הצדק שנגרם לו . השקפותיו המורכבות של בועז עברון בשאלות יסוד מרתקות ומחדשות גם כיום ומעוררות את הקורא לדיון מעמיק . קראתי את לקט המאמרים והמסות בעניין רב והם החיו לי את התקופה

נהר ספרים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help