sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בשלישיה זו הודות לחזותם ה '' אוריינטאלית , " והודות לפירסומה של עכו בהיסטוריה הקולוניאלית הצרפתית : הרי כאן הובס נפוליאון רק 40 שנה קודם לכן . ( תצלומי ירושלים ונצרת הראו בעליל , כי ערים אלה קיימות במציאות ; הבמה שעליה נתרחשו סיפורי הברית הישנה והחדשה הוכחה כקיימת ומוחשית . ישו הנוצרי , אל וגם אדם , חי ופעל אפוא בארץ שהקדושה שורה עליה והיא גם בעלת קיום ארצי-מוחשי , גיאוגראפי-פיסי . מכאן שכתבי הקודש מתארים עולם ממשי ; לאמור , הדת אינה יצירה בדיונית . "צולם על כן קיים " היתה סיסמת האנציקלופדיסטים החדשים , ומעין אישור המקנה אמינות לתופעה ולקיומה החל מן הרגע שצולמה . ואולם , על אף פעולתה המכנית , המצלמה אינה אובייקטיבית , אף שרבות נכתב כדי להעלות על נס תכונתה זו . היא נהנית אמנם מהילת אובייקטיביות גם בזכות הקונוטציה המוקנת לה על-ידי ה '' אובייקטיב , " מערכת העדשות המורכבת עליה . הפייטנים ומושכי העט לעומת זאת , מעדיפים לדבר על "עין המצלמה , " גם זאת על דרך המטפורה כמובן . הם מקנים בכך למצלמה תכונות אנוש , ודווקא הדימוי הפיוטי הוא הנכון והמדויק יותר . " עין המצלמה , " התגלמות מיתוס האובייקטיביות , אינה אלא המשכה ועושה רצונה של עין הצלם , המשכו הישיר של מבטו המכתיב לה את אופן הראיה והתאור . והעין מצידה היא המשכו של המוח והזכרון ובכך המשכה של תרבות . ברם , בפועל , עין המצלמה היא סובייקטיבית , כמו עינו של הצלם . מפגשם של צלמי העולם הנוצרי עם ארץ הקודש היה רחוק מלהיות אובייקטיבי ובלתי משוחד , והוא לא היה חופשי מעמדות ודעות קדומות . צלמי המאה ה9- ו באו לכאן לא על מנת לגלות ארץ לא נודעת , אלא כדי לאשש את העובדה שתפיסות שעל ברכיהן התחנכו הינן שרירות וקיימות . אמנם הצלמים לא היו הראשונים שעסקו בהוכחה זו באמצעות תאורי נוף ואדם . לא הם שקבעו כי תושביה הערביים של הארץ הר ציון , צילום רגרוט"פ מאת גי . ס . ק"ת , 1844

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help