sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

זכור לי מקרה אחד , בשעה שהתחיל הקור ב"ספירולה" ונדמה היה שלעולם לא נפליג . האנשים התחילו לרטון . קודם חיכינו ל'יסקריה ;'' ועכשיו "סקריה" כאן ועודנו מחכים , ואין תקוה ואיו סיכויים לנסוע , והקור הולך ורב והאוכל הולך ותם . כלנו נמות כאן . ואם כבר למות , מוטב היה להישאר בגרמניה . אז יצאה המפקדה בפקודת סדר שהודבקה על לוחות ההודעות . הפקודה היתה מורכבת מפסוק אחד ויחיד מן התנ"ך : "ואמרו בני ישראל אל משה וכי אין די קברים במצרים כי הוצאתנו למות במדבר" ( שמות י"ד . ( פקודת סדר זו פעלה ז ; רבה להשקטת הרוחות . באותם הימים קיימנו שורת שיעורים והרצאות על יציאת מצרים . אולי מפני שבחלק זה של העבודה השתתפתי בעצמי מכל מקום נדמה לי שהפעולה המסובכת ביותר היתה אספקת החמרים ( עצי בנין , לבנים לתנורי המטבחים ומזון ) מסולינה ל"סקריה" שעגנה בחוף . ראשית כל , היתה שאלה של פועלים . פועלי סולינה מאורגנים היו בכמה איגודים מקצועיים שניסו לנצל אותנו כל כמה שיכלו . עיקר העבודה הושקע בדין ודברים עם האיגודים ( בשפה הרומנית , שאותה אינני יודע , ( ולפקוח עין שלא ירמו אותי יתר על המידה . קניית המזונות , אף היא היתה בעיה מאותו סוג , ואחר כך צריך היה לשכור סירת מנוע ולהוביל את כל המטען ל"סקריה , " לפרוק אותו שם ולחזור . מלבד זה עמדה כל הזמן השאלה של תשלום המכס בעד החמרים היוצאים את רומניה - אולם על כך לא אדבר . כדי להוציא את הסחורה הימה שכרנו גוררת בת 70 טונות , "מאריה . " רב החובל שלה היה צעיר ענק שגבהו כשני מטרים ורחבו בהתאם לזה . הוא ידע לצעוק בשמונה שפות , אך לדבר לא ידע . שמו היה קפיטן גורלה . בסוף התברר שהוא בחור טוב , אבל בתחילה פחדנו ממנו כשהיה מתנפל , מנופף באגרופיו וצועק מדוע איחרנו לבוא , או מדוע לא אמרנו לו שנקדים לבוא . היות ר'מאריה" עלתה כסף רב , החלטנו - היה זה כמעט למחרת העברתם של האנשים מ"סאטורנוס - '' לצאת הימה בסירת מנוע המושכת רפסודה אחריה . הרפתקה זו כמעט שהסתיימה בכל רע : אך יצאנו לים מיד התברר שהגלים גבוהים כל כך עד שאין סירת מנוע יכולה לגרור את הרפסודה ( שגם בה ישבו כעשרה אנשים . ( הגלים , הזרם והרוח טילטלו אותנו לכאן ולכאן . לא יכולנו להתקדם לקראת "םקריה . " בתחילה גם לא הצלחנו לחזור אל תור הנהר . הרוח כמעט הטיל את הרפסודה על שרטון ורק במקרה עברה על ידו בלי לגעת בו . אחרי טילטולים של יותר מחצי שעה הצלחנו להגיע אל שפך תעלת הדאנובה . החלטנו לקשור את הרפסודה לחוף ולנסוע לסולינה לקחת את "מאריה . " באותו רגע התקלקל המנוע שלנו . כאשר אך תוקן המנוע והנה ניתק החבל שקשר את הרפסודה אל עמוד שעל החוף והיא התחילה להיגרר עם הזרם אל הים . שיחק

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help